slider_01.jpg slider_04.jpg slider05.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg slider01.jpg

Dames 1 in de laatste minuut langs Kieviten 4-3

1-12-2013  |

Na de belangrijke winst van vorige week kwam concurrent Kieviten op bezoek.

De dames uit Wassenaar stonden 2 punten voor en bij winst kon Voorhout weer naar de middenmoot kijken. Het werd een zeer spannende wedstrijd, waarbij Voorhout op karakter aan het langste eind trok.

De laatste wedstrijd voor de winterstop moest worden afgesloten met een goed resultaat. De dames uit Voorhout wilden deze wedstrijd niet verliezen om daarna met een goed gevoel de zaal in te gaan.

Toch begon Voorhout niet goed en de Kieviten kregen in de beginfase de beste kansen.

De eerste score was toch voor Voorhout vroeg in de wedstrijd. Een afgeslagen strafcorner van de Kieviten werd snel uitgenomen en Sanne Dijkstra kwam alleen voor de Wassenaarse keepster. De in eerste instantie geredde inzet werd in de rebound wel tegen de plank geplaatst en Voorhout stond op 1-0.

Het werd een gelijk opgaande wedstrijd waarin Voorhout de beste kansen kreeg.

Na 20 minuten kwamen beide teams op gelijke hoogte. Een bal werd van richting veranderd en keepster Mariska van Vliet was daarop kansloos. Met de 1-1 ruststand gingen beide teams van het veld.

Het werd een hectische 2e helft. Een beter Voorhout zette de Kieviten onder druk, die er gevaarlijk uit kwamen. Binnen 10 minuten liepen de Voorhoutse dames tegen twee counters aan die de Kieviten met enig fortuin netjes afrondden. Met een 1-3 achterstand deed Voorhout er nog een schepje boven op. In hoog tempo rolde de ene aanval na de andere richting het Wassenaarse doel.

Na 20 minuten was het eindelijk zover. Door Voorhout werd een gaatje gevonden in de Wassenaarse muur. Stephanie Greeve maakte met een keurige tip-in bij de  2e paal de aansluittreffer. Voorhout ging door en het publiek zag een heerlijke wedstrijd met goed hockey van beide teams en heel veel inzet.

De kansen voor Voorhout stapelden zich op. Reddingen van de keepster en een te hoog ingeslagen strafcorner hielden Voorhout af van scoren.

Astrid Konijn zette Voorhout op gelijke hoogte. Na 25 minuten in de 2e helft slalomde zij door verdediging van de Kieviten en liet de keepster kansloos achter. Met de 3-3 stand kwamen de Kieviten weer uit hun verdedigende stelling en probeerden de winst te forceren. De keepster van Voorhout, Mariska van Vliet, hield met een voortreffelijke redding haar team in de race.

Het bleef spannend tot de laatste minuut en tot vreugde van het thuispubliek pakte Voorhout met een fantastische backhand van Astrid Konijn zelfs nog de winst.

Met de 4-3 klom Voorhout een paar plaatsjes omhoog in de competitie. Het was een wedstrijd met strijd en goed hockey waarin de onopvallende maar in deze wedstrijd zo belangrijke Simone Luijk misschien wel de meeste meters had gelopen.

Voorhout pakte op karakter de drie punten en gaat met een goed gevoel de winterstop in.

Bekijk de foto’s

Gr Mart