slider_03.jpg slider05.jpg slider_01.jpg slider01.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg

Hockeyers Voorhout onderuit bij de Kikkers: 3-1 verlies

20-1-2014  |
Altijd lastig een hockeywedstrijd bij de Kikkers in Nieuw-Vennep. De ploeg van coach Michiel van Doeveren had afgesproken lekker vrijuit te spelen tegen deze geduchte tegenstander en voerde deze opdracht in de eerste helft prima uit. Voorhout was gretig in deze eerste wedstrijd van 2014 en kreeg in de eerste 10 minuten al drie kansen op rij. Toch was het de Kikkers die het eerste doelpunt maakte. Coach Suzanne Lemaire van de kikkers was er reuze blij mee. Voorhout liet zich echter niet kennen en bleef via spelverdeler Diederik Jas drukken op rechts en lange ballen naar voren spelen. Uit een van deze aanvallen wist de in de spits debuterende Baalbergen zijn snelheid en inzet uit te buiten. Hij kwam vrij voor de keeper en met een bekeken schuiver belandde de bal hard in het goal. Een prachtige goal en dus 1-1. Het thuispubliek was er stil van.

Na de rust kantelde echter de wedstrijd. De Kikkers brachten twee nieuwe spelers in en zorgden voor dreiging op links. De verdediging van Voorhout stond onder druk en uit twee fouten werd fraai gescoord: 3-1 voor de thuisploeg. Daarna kwam Voorhout niet meer in het frisse en vrije spel van de eerste helft. Hierdoor kreeg deVoorhoutse ploeg geen grote kansen meer. Isabelle Anemaet en Ben Teuben hielden het bij Voorhout achterin verder dicht zodat de wedstrijd in een 3-1 verlies voor de Voorhouters eindigde. Eind mei hopelijk revanche voor Voorhout tegen de Kikkers thuis op sport- en recreatiepark Elsgeest. De Voorhouters spelen in de komende weken in de zaal en op 9 maart wacht de thuiswedstrijd tegen Hisalis.