slider01.jpg slider_06.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider05.jpg slider_04.jpg

Heren 1 zet goede lijn voort, MHC Voorhout – DSHC; 4-3

2-4-2014  |

Afgelopen zondag, 30 maart, had Heren 1 al weer zijn tweede thuiswedstrijd na de winterstop. Een winterstop die met een goed resultaat, 3ein de eindranglijst, in de zaalcompetitie werd afgesloten. En deze zondag was echt het einde van de winter met schitterend weer. ’s Ochtends was de dag al mooi begonnen met het funky-hockey waarbij vandaag ook een aantal spelers van Heren 1, de jongste jeugd 4-6 jarigen enthousiasmeerden voor het hockey.

De aanloop naar de wedstrijd was moeizaam doordat we een 6-tal spelers misten door blessures, vakantie en studieverplichtingen. Gelukkig konden we terugvallen op een drie-tal jongens uit de B1 die onze reservebank konden bezetten zodat we voldoende lucht hadden op deze warme middag. Maar van die moeizame aanloop was weinig meer te merken bij het begin van de wedstrijd.

Al snel konden we ons vertrouwde spel spelen, de posities goed bezetten en zo kansen creëren. Maar DSHC was niet voor niks naar Voorhout gekomen, ze doen mee voor de eerste plaats en wilden dit graag laten zien. Zo ontstond een mooie pot hockey met veel hockey, veel techniek en veel inzet aan beide kanten. Maar vandaag stond er geen maat op onze Bob. Zowel in het veldspel, als bij de rebound en in de strafcorner bleek hij vandaag het ideale eindstation en stonden we zo bij rust door een zuivere hattrick met 3-0 voor.

Dat leidde bij het begin van de tweede helft tot wat ongeloof en aandachtverslapping, en heel snel liet DSHC zien waarom ze meedraaien in de top. 10 minuten na het begin van de tweede helft was het 3-3. Voorhout werd wakker, er werden wat posities omgezet en vervolgens kregen we een zeer spannend vierde kwart van de wedstrijd met mooie passes, geweldige acties, schitterende doelpogingen en nog briljantere reddingen van de keepers aan beide zijden. Inzet en conditie gingen ook meespelen en onder aanvoering van het fanatieke publiek gingen we er voor. Lang leek er niet meer in te zitten de eerder genoemde 3-3 maar wij hebben Bob!

En zoals hij in de rust zelf al aangaf: Vier doelpunten in één wedstrijd is ook mooi, en 20 seconden voor tijd voegde hij de daad bij het woord. Weer stond hij vrij en weer aarzelde hij niet. 4-3!

Prachtig resultaat tegen de nummer 3 van de ranglijst. Behaald door eigen kwaliteiten, niet opgeven en echt willen winnen. Voor de eerste keer dit seizoen winnen we twee wedstrijden achter elkaar en is de balans over de laatste 10 wedstrijden dat we meer winnen dan verliezen en ook steeds vaker winnen. Met de nummer laatst voor zondag op het programma kunnen we die lijn nog een keer vasthouden.

Dank aan onze invallers Mike, Rob en Timo, aan de goed leidende scheidsrechters en het goed hoorbare en meelevende publiek.

Onze volgende thuiswedstrijd is de 6e april tegen 1 van de andere toppers maar kom vooral ook 18 Mei, als het de hele dag één groot thuisspelend MHC Voorhout is!