slider01.jpg slider_03.jpg slider_01.jpg slider05.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg

Dames 1 verrast de nummer 3 Rijswijk met 1-0

12-5-2014  |

Na het debacle en onnodig verlies van vorige week moesten de Voorhoutse dames tegen Rijswijk, dat nog meedoet voor het kampioenschap. De verdedigende muur die Voorhout had opgetrokken werd niet door Rijswijk geslecht. Voorhout verraste Rijswijk met een benutte strafcorner en won met 1-0.

Het beloofde een zware wedstrijd te worden tegen de nummer 3 van de competitie Rijswijk. Op het regenachtige sportpark Elsgeest was het de eerste 10 minuten voor beide teams even aftasten, maar daarna gaf Rijswijk vol gas. De Voorhoutse dames werden onder druk gezet en kwamen bijna niet meer uit hun verdedigende stelling. De plaagstoten Voorhout stonden in geen verhouding met de aanvallen van de Rijswijkse ploeg. Door goed verdedigen en door een paar uitmuntende reddingen van keepster Mariska van Vliet kwam Rijswijk niet tot scoren.

Met 5 strafcorners voor Rijswijk en 1 voor Voorhout gingen beide teams met een 0-0 stand de rust in.

De tweede helft gaf hetzelfde beeld. Een sterk aanvallend Rijswijk probeerde een gat te vinden in de verdedigende muur die Voorhout die middag had gemetseld

Door heel veel inzet, goed verdedigingen en goed keeperswerk bleef Voorhout in de race en probeerde met snelle counters het spel van Rijswijk te ontregelen.

Een kwartier voor tijd sloeg Voorhout keihard toe. Uit een snelle counter werd een strafcorner gehaald. De ingeslagen bal werd door de Rijswijkse keepster niet goed verwerkt en Stephanie velde met een snoeihard schot in het dak van het doel het vonnis. Voorhout stond tegen de veldverhouding voor met 1-0.

Het team van Rijswijk probeerde er nog een gelijkspel uit te halen, maar de krachten waren weggevloeid en Voorhout bleek een taaie tegenstander met zeer veel inzet en een goede teamspirit.

De Voorhoutse dames kwamen niet meer in de problemen en vierden op het einde de winst als een kampioenschap. Voorhout is na deze overwinning een echte middenmoter geworden en heeft nu al aan de doelstelling voor dit seizoen voldaan, evenals de ex-voorzitter die met de Veteranen van Roomburg kampioen werd. Met nog 3 wedstrijden te gaan is Voorhout zeker van behoud in de 3e klasse in deze spannende competitie.

Groeten Mart