slider01.jpg slider_01.jpg slider05.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg

Dames 1 komt tijd te kort tegen Derby 2-3 + BBQ

19-5-2014  |

Het was het laatste weekend dat alle senioren thuis speelden. Op een zonovergoten Sportpark Elsgeest speelde dames 1 tegen Derby en kwamen een paar minuten te kort om er nog een gelijkspel uit te slepen. Voorhout verloor met 2-3.

De eerste 10 minuten waren beide teams gelijkwaardig. Daarna kwam Derby beter in de wedstrijd. Een paar kansen werden onschadelijk gemaakt door een goed keepende Mariska van Vliet. Op het moment dat Voorhout terug kwam in de wedstrijd en Simone Luijk na een mooie aanval net naast het gepusht werd de score geopend door Derby. Een speelster van Derby kwam alleen voor de keepster en maakte geen fout en 5 minuten voor rust stond Voorhout met 0-1 achter.

In de tweede helft ging Derby goed verder. De Voorhoutse dames kwamen niet in hun spel. Passes kwamen niet aan. Men speelde slap en vooral tegen zichzelf.

Derby profiteerde van deze mindere periode van Voorhout en scoorde nog 2 maal. Toch lieten de Voorhoutse dames zich niet uit het veld slaan. Een kwartier voor tijd nam Voorhout weer het heft in handen en zette Derby onder druk. Astrid Konijn scoorde 10 minuten voor tijd de 1-3. Voorhout kreeg kansen op meer. Na een mooie aanval scoorde Sanne Dijkstra de aansluittreffer 1 minuut voor tijd. Onze dames kwamen tijd te kort om nog een puntje mee te pakken en de wedstrijd werd afgesloten met een 2-3 verlies.

Daarna was het heerlijk relaxen op het terras en het was een lust voor het oog om Heren 1 te zien winnen van Scoop Delft met 2-1, nadat zij met 0-1 hadden achter gestaan.

Dames 3 kwam ook  met een overwinning van het veld en wonnen met 2-1 van Crayenhout. Hetzelfde deden ook de veterinnen. Zij wonnen met 4-2 van Hudito.

Met hulp van de dames en heren gingen we daarna naar de BBQ-tafel onder begeleiding van muziek van JDOUBLE-U.  Het was nog wel even schrikken omdat onze chef-kok verhinderd was. Maar gelukkig hadden we een nieuwe keukenprins "Joop” gevonden en alles kwam op zijn pootjes terecht. Na het heerlijke vlees van John Voordouw en genoeg drank werd er gezamenlijk opgeruimd en alles was weer spik en span.

Een super hockeydag. Voor herhaling vatbaar als de senioren weer allemaal thuis spelen.

De foto’s van de BBQ staan in het fotoalbum.

Voor hockeyfoto’s dames 1 zie: http://s608.photobucket.com/user/dames1voorhout/library/140518%20Vht%20-%20Derby%202-3?sort=2&page=1

Groeten Mart