slider_03.jpg slider01.jpg slider05.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg slider_01.jpg

Valse start Dames 1 tegen Maarssen 6-3

14-9-2014  |

Na een uitgebreide voorbereiding ging het nu eindelijk gebeuren. De competitie was begonnen.

Dames 1 reisde af naar Maarssen en de verwachtingen waren hoog gespannen. Hoe anders zou het aflopen. Een slap spelend Voorhout ging met 6-3 ten onder.

De dames uit speelden een slechte wedstrijd. Zij kwamen met 1-0 achter en repareerden deze tegentreffer direct in dezelfde minuut. Sterre Bouwmeester scoorde de gelijkmaker. Toch werd de rust in gegaan met een 3-1 achterstand. Beide teams speelden niet best, maar Maarssen was feller dan Voorhout.

Door het benutten van de strafcorners liep Maarssen uit naar 5-1. Toch probeerde Voorhout terug te komen. Met een goede 10 minuten halverwege te 2e helft werd Maarssen onder druk gezet.

Sanne Dijkstra scoorde uit een strafcorner de 5-2 en Eveline Gordijn scoorde daarna de 5-3. Het geloof in een goede uitslag duurde maar kort. De deur werd op slot gegooid door de 6-3 van Maarssen en de wedstrijd was gespeeld.

Voorhout kreeg een lesje in effectiviteit en gretigheid. Uit de 10 strafcorners scoorde Voorhout maar 1 maal. Maarssen scoorde daarentegen 3 maal uit een strafcorner.

Een goede voorbereiding werd met deze matige vertoning in het water gegooid.

Trainer/coach Remco Kassels zal alles in het werk moeten stellen om de dames weer op scherp te krijgen voor komende zondag, wanneer Purmerend op bezoek komt. Hem kennende gaat dat zeker lukken.

Gr Mart