slider05.jpg slider_06.jpg slider01.jpg slider_04.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg

Hockeydames in mineur na tweede verlies tegen Purmerend 2-4

21-9-2014  |

Na het verlies van vorige week tegen Maarssen waren de dames uit Voorhout gebrand op een goed resultaat tegen Purmerend.

Voorhout speelde niet goed en verloren verdiend van Purmerend met 2-4.

Beide teams deden in het begin van de wedstrijd niet voor elkaar onder. De dames uit Voorhout begonnen voortvarend. Met een mooie aanval na 10 minuten rondde Eveline Gordijn bij de tweede paal netjes af en Voorhout stond voor met 1-0. Dit duurde maar 5 minuten. De organisatie stond niet goed en met een snelle counter werd de verdediging weggespeeld en met een twee tegen één situatie was keepster Mariska van Vliet kansloos. De 1-1 stond op het scorebord. Na 20 minuten kreeg Voorhout een strafcorner. In de rebound was het Sanne Dijkstra die de 2-1 op het bord plaatste. Voorhout had niet geleerd van de tegengoal en op dezelfde wijze kwamen de dames uit Purmerend op gelijke hoogte. Op dat moment werd Voorhout volledig weggespeeld en mocht zich gelukkig prijzen dat zij niet op achterstand kwamen. De paal redde de dames en met een 2-2 stand ging men de rust in.

In de tweede helft was Purmerend de bovenliggende partij en scoorde de 2-3 en 2-4.  Pas in de laatste 10 minuten herpakte Voorhout zich en zette de tegenstander onder druk. Voorhout kreeg nog 4 strafcorners en Simone Luijk miste een mooie kans op de aansluitingstreffer op een paar meter van de goal. Uiteindelijk gingen de dames met een verliespartij van het veld.

Een slechte wedstrijd met rommelig spel. Dat was niet wat het publiek van de dames hadden verwacht. Volgende week zal het anders moeten en iedereen wist waar de fouten lagen, dus was het zondag uithuilen en opnieuw beginnen.

Daarentegen deed Heren 1 het heel erg goed en wonnen dik verdiend met 5-1 van Capelle.

Heren 2 kreeg een pak slaag van Forcial 1, maar dat gaat zeker goed komen.

Dames 2 behaalde een dik verdiende overwinning met 2-0 tegen Rotterdam en de Dames Veterinnen deden de deur dicht met een klinkende overwinning met 3-0 op Victoria.

Daarna was het lekker en gezellig bbq-en met alle teams en ging het licht uit om 20.00 uur.

Groetjes Mart