slider05.jpg slider_04.jpg slider_01.jpg slider_06.jpg slider01.jpg slider_03.jpg

Dames 1 boekt belangrijke winst op Westerpark 3-0

5-10-2014  |

Na de eerste 3 punten wilden de Voorhoutse dames een goede stap naar boven maken door de tweede winst thuis te pakken tegen Westerpark. In een moeilijke wedstrijd wonnen de hockeydames uit Voorhout geflatteerd met 3-0.

Voorhout begon de eerste 10 minuten van de wedstrijd rommelig en dat werd de eerste helft niet beter. Een goed spelend Westerpark drong sterk aan. Met een aantal counters kreeg Voorhout een paar goede kansen, maar deze werden niet verzilverd. Aan de andere kant hield keepster Mariska van Vliet met uitmuntend keeperswerk de nul op het bord. 5 minuten voor tijd werd een doelpunt van Westerpark afgekeurd door het hengelen naar de bal in de cirkel. Voorhout kroop door het oog van de naald. Tegen de spelverhouding in kwam Voorhout 1 minuut voor rust op voorsprong. Door een fout in de verdediging van Westerpark pakte Sanne Dijkstra de bal op en kwam alleen tegenover de keepster te staan. Zij maakte geen fout en rondde koelbloedig af. Met een 1-0 ruststand gingen beide teams naar de thee.

Westerpark ging furieus van start in de tweede helft. Voorhout verdedigde weer goed en counterde behendig. De Voorhoutse keepster zette haar goede werk van de eerste helft voort en de dames uit Voorhout begonnen meer greep op de wedstrijd te krijgen. Met vechtlust en met vlagen van goed hockeyspel kwamen zij onder de druk uit. Het hoge tempo speelde Westerpark parten en Voorhout sloeg na een kwartier spelen toe. Uit een uitgespeelde strafcorner scoorde Jenny Schaap de 2-0.

Het werd een wedstrijd met kansen aan beide zijden. Laura Hoek strafte een fout van Westerpark 10 minuten voor tijd genadeloos af. Zij scoorde met een flats door de benen van de keepster de bevrijdende 3-0. Het team van trainer/coach Remco Kassels kwam daarna niet meer in gevaar.

Voorhout haalde enigszins geflatteerd drie belangrijke punten binnen en belandde daarmee in de middenmoot van de 3e klasse

De mannen haalden ook een goed resultaat en wonnen 6-3 van Evergreen

Voor foto’s