slider_03.jpg slider_06.jpg slider_01.jpg slider05.jpg slider01.jpg slider_04.jpg

Dames 1 geflatteerd ten onder tegen Catwijck 4-0

2-11-2014  |

Katwijk 2-11-2014

Na het slechte spel van vorige week werd er hard getraind om weer top te zijn tegen koploper Catwijck. De kraker op het veld van Catwijck tussen de beide teams werd in het voordeel van de Katwijkse dames beslist. Toch speelde Voorhout een goede wedstrijd maar ging met een geflatteerd verlies van 4-0 van het veld.

Het beloofde een zware middag te worden tegen koploper Catwijck. Het publiek dat in grote getalen was opgekomen zag op deze heerlijke hockey-zondag goed spel en zeer veel inzet van beide kanten. Er stonden zeker 150 toeschouwers langs de lijn, wat voor Hockeybegrippen best veel was. De eerste 5 minuten waren beide teams elkaar aan het aftasten. Daarna zette de thuisclub Catwijck onze dames onder druk. Met goed verdedigen en af en toe een scherpe Voorhoutse counter, met de beste kans voor Eveline Gordijn, bleef het lange tijd 0-0. Na 20 minuten kreeg Voorhout een strafcorner die helemaal de mist in ging door een stopfout. Een minuut later werd er niet goed uitverdedigd en Catwijck sloeg direct toe. De 1-0 was op dat moment voor het sterkere Catwijck verdiend. Voorhout bleef in de wedstrijd, maar de tweede goal, een lucky tip-in van Catwijck, viel op een heel slecht moment, 1 minuut voor rust.

Beide teams ging rusten met een 2-0 stand.

In de tweede helft draaiden de dames uit Voorhout de gaskraan open en speelden op hoog tempo op  de helft van Catwijck. Echte grote kansen kwamen er niet, met uitzondering van een bal op de paal, die door Simone Luijck werd ingeslagen. Ook een aantal strafcorners werden niet verzilverd.

De snelle counters van Catwijck waren levensgevaarlijk.

Na 20 minuten maakte Catwijck met een snelle counter aan alle Illusies van Voorhout een einde.

Een "shadowā€¯ overtreding werd door de goed fluitende scheidsrechter aan zijn kant over het hoofd gezien en Catwijck scoorde de 3-0 via keepster Mariska van Vliet. Het laatste wapenfeit van Voorhout was van Astrid Konijn die nog rakelings voor Catwijckse goal langs schoot. Met een snelle counter maakte Catwijck in de allerlaatste minuut nog de 4-0 voor de statistieken.

Al met al een goede wedstrijd van de dames uit Voorhout die met een geflatteerd verlies naar huis werden gestuurd.

voor de foto's: http://s608.photobucket.com/user/dames1voorhout/library/141102%20Catwijck-Vht%204-0?sort=2&page=1

Gr Mart