slider_01.jpg slider_06.jpg slider05.jpg slider_04.jpg slider01.jpg slider_03.jpg

Dames 1 boekt belangrijke winst tegen concurrent Hisalis 4-1

16-11-2014  |

Na 3 verliespartijen op rij was het voor de Voorhoutse dames belangrijk om punten te pakken tegen middenmoter Hisalis. Voorhout knokte zich in een fysieke wedstrijd langs de dames uit Lisse. Voorhout won met 4-1 en nestelt zich weer in de middenmoot.

Op een regenachtig sportpark Elsgeest stond de wedstrijd tussen Voorhout en Lisse in het licht van aansluiting houden of afdalen naar de onderste helft van de competitie.

Voor beide teams was punten halen belangrijk. Voorhout begon goed in de eerste minuten, maar Hisalis nam het initiatief snel over en zette Voorhout onder druk.

De dames uit Lisse kwamen er niet door heen en Voorhout counterde scherp.

Na 10 minuten was een snelle tegenaanval fataal voor de verdediging van Hisalis. Myrthe van der Meer rukte op aan de linker kant en bracht Evelien Gordijn in stelling die mooi de keepster uitspeelde en de 1-0 scoorde. Dit doelpunt was discutabel omdat vooraf aan de aanval een foute wissel werd gedaan door Voorhout.

Een paar minuten later werd het 2-0. Stephanie Greeve werd op de strafbalstip aangespeeld en scoorde fraai met een tip-in. Het spel ging heen en weer en beide teams gooiden alles in de strijd. De scheidsrechters hadden hun handen vol om dit fysieke spel van beide kanten in goede banen te leiden.

Beide teams kregen goede kansen tot scoren en Stephanie Greeve miste met haar backhand de kans om de score voor Voorhout uit te breiden.

Met deze stand ging beide teams de rust in.

De tweede helft gaf hetzelfde beeld. Twee felle ploegen die allebei één op één speelden.

Hisalis kwam na 15 minuten terug in de wedstrijd en scoorde de 2-1. Uit deze aanval ging ook een voetfout aan vooraf die uit het zicht van de scheidsrechters bleef.

De Voorhoutse dames kropen door het oog van de naald doordat Hisalis een paar maal een overtalsituatie niet goed uitspeelden.

Na 20 minuten in de tweede helft werd een mooie aanval opgezet door Voorhout. Via Laura Hoek kwam de bal op de kop/cirkel bij Astrid Konijn die verwoestend uithaalde en de 3-1 stond op het bord.

Hiermee deed Voorhout goede zaken en kreeg wat meer grip op de wedstrijd en kreeg een aantal goede kansen.

Hisalis was leeg gespeeld en Astrid Konijn voltrok het vonnis en rondde knap af. Met de 4-1

was de wedstrijd daarna gelopen. Voorhout haalde een belangrijke winst en komt door deze uitslag in de middenmoot.

Voor de foto's:  http://s608.photobucket.com/user/dames1voorhout/library/141116%20Vht-Hisalis%204-1?sort=2&page=1

Gr Mart