slider01.jpg slider05.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg slider_01.jpg

Dames 1 wint op ladies-day tegen De Kraaien 7-2

30-11-2014  |

Na het weggegeven gelijkspel van vorige week werd het weer tijd voor een 3 punter.

De laatste wedstrijd van het 1e gedeelte van de competitie moest tegen hekkensluiter de Kraaien gewonnen worden. Voorhout maakte geen fout en versloegen de dames uit de Zaanstreek eenvoudig met 7-2.

De verwachting dat Voorhout op sportpark Elsgeest zou winnen, daar was iedereen van overtuigd. Hekkensluiter De Kraaien hadden immers nog geen punt gehaald. Maar hoe hoog de uitslag zou uitvallen kon niemand voorspellen.

De Voorhoutse dames gingen sterk van start en binnen de minuut lag de bal al achter de verbaasde keepster van De Kraaien. Junior Myrthe van der Meer scoorde in de wedstrijd haar eerste doelpunt.

Het Voorhoutse publiek maakte zich op voor een mega-uitslag, maar kwam bedrogen uit.

Voorhout was de bovenliggende partij, maar kwam moeilijk tot scoren.

Het duurde tot de 20ste minuut. Het was weer Myrthe van der Meer die op de juiste plek stond en voor de 2-0 aantekende. De Voorhoutse dames kregen legio strafcorners, maar het lukte niet om de score uit te breiden. De dames van de Kraaien probeerden het wel, maar echte grote kansen konden zij niet creëren en beperkten zich tot tegenhouden. Na 30 minuten speelde Voorhout een mislukte strafcorner netjes uit en Evelien Gordijn bepaalde de ruststand op 3-0.

In de tweede helft ging Voorhout furieus van start en weer lag de bal binnen een minuut in de goal van de tegenstander. Laura Hoek scoorde van dichtbij de 4-0. Door het hoge tempo kreeg Voorhout kans op kans. Astrid Konijn scoorde met twee fantastische slagen de 5-0 en de 6-0.

Sterre Bouwmeester maakte in de 20ste minuut de 7-0. Met een harde slag vanaf de kop/cirkel verschalkte zij de keepster van de Kraaien. Iedereen maakte zich op voor een walk-over, maar het tegendeel was waar.

De Voorhoutse dames lieten hun organisatie in de steek en dachten op halve kracht nog wel een aantal doelpunten er bij te maken. Zij kwamen bedrogen uit. De hekkensluiter uit de Zaanstreek scoorde nog 2 tegentreffers en de wedstrijd werd met 7-2 afgesloten.

De eerste helft van de hockeycompetitie zat er op en Voorhout staat netjes met 11 wedstrijden en 16 punten in de middenmoot.

Het was Ladies Day bij MHC Voorhout.

De mannen waren weggestuurd naar Krimpen om de strijd aan te gaan tegen de koploper.

Dames 1, de veterinnen en dames 2 bleven thuis om de punten te pakken.

De veterinnen wonnen met 6-1 tegen Voorne. Dames 2 liep over Roomburg heen en wonnen met 8-2.

Alle damesteams met winst met 21 voor en 5 tegen. Dit was echt LADIES DAY!!

Heel hockeyend Nederland gaat nu, met de winter in het vooruitzicht, de zaal in om in maart 2015 met de tweede helft van de competitie te beginnen.

Zie voor foto’s dames 1:

Gr Mart