slider_04.jpg slider05.jpg slider_01.jpg slider01.jpg slider_03.jpg slider_06.jpg

Slechte start 2e deel competitie Dames 1 tegen Maarssen 3-5

8-3-2015  |

Na een goed resultaat in de zaalcompetitie begonnen de Voorhoutse Hockeydames aan het 2e deel van de veldcompetitie. Na een aantal oefenwedstrijden moest het zondag gaan gebeuren tegen Maarssen dat 3 punten onder Voorhout stond in de middenmoot. Een onrustig spelend Voorhout verloor de wedstrijd in een paar zwakke momenten.

De hockeydames uit Maarssen kwamen naar het sportpark Elsgeest met de wetenschap dat zij de eerste wedstrijd van Voorhout had gewonnen. In het eerste kwartier van de wedstrijd was Maarssen ook de bovenliggende partij tegen uitermate zwak startend Voorhout. De strafcorners vlogen de Voorhoutse dames om de oren. Uiteindelijk was het een terechte strafbal die Maarssen aan de leiding bracht. Keepster Mariska van Vliet was kansloos en Voorhout stond met 0-1 achter.

Voorhout schrok wakker en het werd een echte wedstrijd. 5 minuten later was de stand al weer gelijk. Eveline Gordijn scoorde uit een strafcorner de 1-1.

Het spel golfde heen en weer. Beide teams kregen kansen. Maarssen kwam op voorsprong uit een fraai uitgespeelde aanval, maar Voorhout kwam daarna weer op gelijke hoogte.

Sanne Dijkstra benutte een strafbal en stuurde de keepster beheerst de verkeerde kant op. Met een 2-2 stand ging beide teams de rust in.

Voorhout kwam nu wel fel uit de startblokken en zette Maarssen onder grote druk. Dit resulteerde na 5 minuten in een strafcorner, die door Simone Luijck werd benut, 3-2.

Na een kwartier in de 2e helft zakte het niveau van Voorhout ver weg en in een tijdsbestek van 5 minuten werden 2 doelpunten weggegeven. Plotseling stonden de dames uit Voorhout nu met 3-4 achter.

Voorhout zette weer aan en kreeg kansen op de gelijkmaker. Maarssen loerde op de counter en maakte 5 minuten voor tijd met een ”lucky” backhand en een boogbal over de Voorhoutse keepster de 3-5. Voorhout probeerde nog van alles maar verloor onnodig deze wedstrijd.

Dames 2 deed goede zaken tegen concurrent GroenGeel en won met 5-0.

Heren 2 deed ook van zich spreken en won met 6-3 ook van GroenGeel.

Voor foto’s dames 1

gr Mart