slider_01.jpg slider01.jpg slider05.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg

Dames 1 wint “Bollenstreekkraker tegen Catwijck 2-0

26-4-2015  |

Na de goede overwinning van vorige week, kwam Catwijck, de nummer 3  uit de competitie, op bezoek. De Voorhoutse dames speelden een zeer geconcentreerde en effectieve wedstrijd en wonnen "de Bollenstreekkraker” met 2-0.

De wedstrijd begon met twee aftastende teams. Niemand wilde tegen een ongewenste achterstand aan lopen. Toch was het Voorhout dat na 15 minuten op voorsprong kwam. Een strafcorner werd mooi door Stephanie Greeve afgemaakt en de dames uit Voorhout stonden met 1-0 voor.

Daarna gooide Catwijck alle remmen los en ging vol in de aanval. Voorhout bouwde een verdedigende muur. Met goed verdedigend spel en een goed keepende Mariska van Vliet hield Voorhout de nul op het bord tot aan de rust. Het had zelfs meer kunnen zijn. Lieke van de Blom miste voor open goal een mooie doelkans door over de bal heen te slaan.

De tweede helft gaf hetzelfde beeld. Een fel aanvallend Catwijck en een sterk verdedigend Voorhout met af en toe gevaarlijke counters. Catwijck kreeg veel strafcorners maar door goed uitlopen en goed keeperswerk kwamen de dames uit Katwijk niet tot scoren.

Voorhout daarentegen benutte op hun beurt de 2estrafcorner. Eveline Gordijn scoorde met een strak schot de 2-0. Catwijck had nog 10 minuten te gaan maar kon geen openingen vinden in de Voorhoutse defensie. Voorhout won de wedstrijd op inzet en effectiviteit door uit 2 strafcorners een 100% score te halen. Catwijck daarentegen hadden met 10 strafcorners de nul.

De strijd tussen Voorhout en Catwijck blijft altijd een bijzondere wedstrijd. In het veld gaat iedereen tot de laatste snik en na de wedstrijd is het met elkaar een hapje en een drankje doen. Dit is wat sport moet zijn. In de wedstrijd alles geven en daarna relativeren.

Voorhout zet een goede reeks voort door 3 maal achtereen te winnen en probeert op deze wijze bovenin de middenmoot te eindigen

kijk voor foto's op facebook: MHCVoorhoutdames1

gr Mart