slider_01.jpg slider_03.jpg slider01.jpg slider05.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg

Voorhout-Kikkers aanvallend en spannend tot het einde: 1-2

15-9-2015  |

Twee aanvallende ploegen die goed aan elkaar gewaagd zijn, een zonnig Elsgeest en een witte ronde hockeybal. Zie hier het recept voor een spannend hockeyduel. De thuisploeg van trainer-coach Michiel van Doeveren begon afgelopen zondag scherp aan de eerste thuiswedstrijd van het seizoen en kwam gelijk al diverse malen gevaarlijk voor de Nieuw-Vennepse keeper in de cirkel. Na een kwartier kwamen de Kikkers beter in hun spel en golfde het spel lekker heen en weer. Zodra een ploeg de bal veroverde, werd er vol op de aanval gespeeld en kwam het er op aan om de verdediging zo goed mogelijk dicht te houden. Dat lukte vrij aardig. Halverwege de eerste helft kreeg sterspeler Marc Slits van Voorhout echter loon naar werken. Hoewel de Nieuw-Vennepse keeper het harde schot van Marc goed stopte, bleef de bal onder de legguard van de keeper liggen. Marc was er snel bij en joeg de bal in het goal: 1-0 en een verdiende voorsprong. De Kikkers van coach Suzanne Lemaire schakelden twee tandjes bij en kwamen na flink wat druk en missers in de Voorhoutse achterhoede vlak voor rust op 1-1.

In de tweede helft zakte het tempo en dachten de toeschouwers het gelijk zou blijven. Nee dus, zeven minuten voor het einde werd een fout in de Voorhoutse verdediging afgestraft en stond er 1-2 op het scoreboard. En dat terwijl kort daarvoor Els Vincentie 2-1 dacht te scoren. Haar goal werd echter afgekeurd omdat zij van buiten de cirkel had geslagen. En dus was de bal niet door een aanvaller in de cirkel aangeraakt en terecht geannuleerd. Vlak voor tijd kreeg Voorhout nog een strafcorner. Marc Slits schoot hard in maar de bal ging naast het goal. Jammer, en drie dikke punten voor de Kikkers. Het publiek heeft in ieder geval volop genoten van de klantenbinding door zowel Voorhout als de Kikkers. Op 26 september spelen de trimhockeyers op het tiende timcentennialtoernooi van HGC in Wassenaar. Nieuwe wedstrijden en altijd kansen dus om te scoren.

Michiel van Doeveren