slider01.jpg slider_04.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider_06.jpg slider05.jpg

Dames 1 verliest geflatteerd tegen Catwijck 3-0

20-9-2015  |

Na het gelijke spel van vorige week gingen onze dames uit naar Catwijck. Het is en blijft een wedstrijd met sentimenten en nu ook deze keer. Met heel veel strijd en inzet gingen onze dames met verlies naar huis. Dit was zeker niet verdiend. Een goed spelend Voorhout had recht op meer.

Op het hockeyveld aan de Krom in Catwijck stonden onze dames voor een lastige opgave. Catwijck is thuis altijd moeilijk te verslaan. De dames uit Voorhout gingen goed van start en beide teams waren tegen elkaar opgewassen. Na 15 minuten werd de druk van Catwijck opgevoerd en Voorhout moest terug in de verdediging. Na 20 minuten werd de 1e strafcorner direct door Catwijck benut en Voorhout keek tegen een 1-0 achterstand aan. Kort daarop kreeg Lieke vd Blom een mooi kans op de gelijkmaker, maar haar doelpoging in de verre hoek werd goed door de Catwijckse goalie verwerkt.

Echt grote kansen kregen beide teams daarna niet, maar bij de tweede strafcorner sloeg Catwijck 5 minuten voor rust weer toe. Mariska van Vliet werd in de korte hoek verslagen en de teams gingen met een 2-0 stand de rust in.

Voorhout vertrok in de tweede helft goed uit de startblokken en zette de verdediging van Catwijck goed onder druk. De dames uit Voorhout kreeg goede kansen. Na 10 minuten werd hen een strafbal onthouden. De bal sprong net voor de lijn tegen het lichaam van een verdedigster. De strafcorner leverde niets op. Dit gold voor meerdere strafcorners die Voorhout kreeg. Na 15 minuten speelde Evelien Gordijn vanaf rechts voor doel. Claire Walchenbach miste jammerlijk voor open goal de kans op de aansluitingstreffer. Voorhout bleef het proberen met goed spel en een onrustig Catwijck speelde op de counter.

Een aanvallend Voorhout incasseerde 5 minuten voor tijd de 3-0 door snelle counter van Catwijck en de wedstrijd was gespeeld.

Een onfortuinlijk Voorhout ging met nul punten naar huis en hadden op basis van een goede tweede helft en het aantal kansen meer verdiend.

De foto’s worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Gr Mart