slider01.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg slider05.jpg

Dames 1 wint Bollenstreekderby tegen Hisalis 4-2

27-9-2015  |

Na een gelijkspel en één verliespartij was het voor de dames van Voorhout noodzakelijk om tegen een ander team uit de Bollenstreek, Hisalis, punten te gaan halen. In een moeizame wedstrijd lukte deze opdracht en Voorhout won met 4-2.

Het was schitterend weer op Sportpark Elsgeest in Voorhout. Men maakte zich op voor de Bollenstreekderby tussen Voorhout en Hisalis. Beide teams stonden met twee gespeelde wedstrijden op 1 punt.

De dames uit Voorhout stonden bij het begin van de wedstrijd nog te slapen. Na twee minuten scoorde het team Lisse de vroege 0-1. Het wakker geschrokken team van Voorhout ging in de aanval en kreeg een aantal opgelegde kansen. Door slordig spel werden deze goede kansen niet verzilverd en het beloofde een moeizame middag te worden voor de dames uit Voorhout. Toch kwam een sterker Voorhout na 20 minuten op de 1-1. Claire Walchenbach scoorde de gelijkmaker. Meer was er over de 1e helft niet te zeggen. Beide teams daalden af naar een bedenkelijk niveau en men ging de rust in met de gelijke stand.

In de 2e helft tapte Voorhout uit een heel ander vaatje. De dames uit Lisse werden onder druk gezet en dit leverde een aantal kansen en strafcorners op. Na 15 minuten slalomde Eveline door de verdediging van Hisalis en scoorde beheerst in de verre hoek de 2-1. Voorhout ging door met het betere spel en na 20 minuten stond de verdiende 3-1 op het bord. Uitblinkster Eveline Gordijn scoorde uit een strafcorner. Wie dacht dat Voorhout over Hisalis heen zou lopen kwam bedrogen uit.

Voorhout liet zich terug zakken en liep na een paar minuten tegen een onnodige 3-2 aan. De schrik zat er goed in en Hisalis zag kansen op een punt. Op dat moment ging Voorhout haar beste fase spelen. In het laatste kwartier werd er eindelijk goed hockeyspel op de mat gelegd. Dit resulteerde na 30 minuten spelen in een prachtige aanval over rechts , die via Femke van Stein netjes werd afgerond door Claire Walchenbach. Na deze 4-2 was de wedstrijd gespeeld. Hisalis had niet meer de kracht om het Voorhout moeilijk te maken. De dames uit Voorhout gingen in een moeizame wedstrijd met de verdiende 3 punten het veld af.

De foto’s worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

De heren 1 speelden daarna een prima wedstrijd tegen Magnus en wonnen met 5-3