slider01.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider_06.jpg slider05.jpg slider_04.jpg

Dames 1 wint met flitsende start van Alkemade 2-0

1-11-2015  |

De hockeydames van Voorhout proberen een stevige positie in de middenmoot te krijgen. De winst op hekkensluiter Alkemade zou daarbij helpen. De opzet slaagde. Voorhout besliste de wedstrijd in de eerste 5 minuten en hield daarna de nul tegen Alkemade. Een verdiende overwinning waarin verdedigend bijna niets werd weg gegeven.

Het Sportpark Elsgeest in Voorhout was nog een beetje in de mist gehuld toen beide teams aan de wedstrijd begonnen.

De dames uit Alkemade kwamen op bezoek en werden direct na de afslag onder druk gezet.

Binnen de minuut scoorde Amy van Dam de 1-0 vanaf de rechter kant en liet de verdedigng van Alkemade aangeslagen achter. De dames uit Voorhout gingen vervolgens door en Alkemade kwam niet uit het 23 meter gebied. Na 5 minuten was het al 2-0.

Evelien Gordijn stond helemaal vrij bij de tweede paal en pushte beheerst de bal binnen.

Na deze bliksemstart nam Voorhout wat gas terug en beide teams waren daarna aan elkaar gewaagd.

Verdedigend zat het bij Voorhout goed in elkaar en men kwam hockeyend uit moeilijke situaties. Isabelle Gordijn speelde een dijk van een wedstrijd en leidde haar verdediging met overtuiging.

Beide teams ging met de 2-0 de rust in.

De tweede helft begon Alkemade met een fel offensief om de aansluittreffer te maken. Met goed verdedigen en een goede redding uit een strafcorner van keepster Mariska van Vliet hield Voorhout de nul.

Na een kwartier in de 2e helft nam Voorhout het initiatief over en kwam niet meer in de problemen.

In de laatste 10 minuten kregen de dames van Voorhout een nog aantal strafcorners, maar konden deze niet verzilveren. Beide teams kwamen niet meer tot scoren. Het zonnetje brak door de mist en Voorhout behaalde een belangrijke winst voor een positie in de middenmoot.

De foto’s van deze wedstrijd worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Gr Mart