slider_01.jpg slider01.jpg slider05.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg slider_03.jpg

Dames 1 wint met goed spel van de Kikkers 1-3

8-11-2015  |

Onze hockeydames schuiven heel voorzichtig naar de top van de middenmoot. Hiervoor was een goed resultaat tegen De Kikkers noodzakelijk. Na een zwakke start en daarna met goed spel werden de dik verdiende 3 punten behaald.

Voorhout begon slap aan de wedstrijd en De Kikkers uit Nieuw-Vennep drongen de dames uit Voorhout in de verdediging. Het was alleen maar tegenhouden wat Voorhout kon doen. Wat verwacht werd kwam daarom ook uit. De Kikkers vonden een gaatje in de verdediging en scoorden de verdiende 1-0.

Trainer Remco van Kassel probeerde met wat omzettingen in het team het tij te keren. Dit lukte en Voorhout werd weer gelijkwaardig aan de tegenstander. Een inzet werd door de keepster van de Kikkers met de bolle kant gestopt en Sanne Dijkstra mocht de strafbal nemen. Zij maakte geen fout en Voorhout kwam op gelijke hoogte, 1-1.

Met deze stand gingen beide teams de rust in.

In de tweede helft speelde Voorhout met een middenveld uit louter A en B junioren. Dit werd na de eerste minuut na rust direct beloond. Sanne Dijkstra scoorde de belangrijke 1-2. Voorhout ging door en had het betere van het spel. Na 10 minuten scoorde Eveline Gordijn met een backhand de 1-3.

Hierna gooide Voorhout de deur op slot en kwam niet meer in problemen. Met deze uitslag steeg MHC Voorhout naar de 5e plaats op de ranglijst en heeft nu 13 punten uit 8 wedstrijden.

Gr Mart