slider01.jpg slider05.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg

Dames 1 probleemloos langs Scoop 2-0

15-11-2015  |

De hockeydames van Voorhout probeerden de 5e plaats in de competitie vast te houden door te winnen tegen Scoop uit Delft. Dit lukte met zakelijk spel en effectiviteit in de afronding.

Na de knappe winst van vorige week tegen de Kikkers was het belangrijk om de stijgende lijn vast te houden. Op een winderig Sportpark Elsgeest begonnen de dames goed aan de wedstrijd en hadden het beste van het spel. Het gelukte Voorhout echter niet om te scoren. Na een kwartier was het overwicht van Voorhout verdwenen en beide teams waren aan elkaar gewaagd.

Doordat Scoop meer ruimte achterin liet was Voorhout na 20 minuten zeer effectief in een snelle tegenaanval.

Vanaf rechts achter werd Amy van Dam aangespeeld, die Sanne Dijkstra op snelheid bediende.

Zij sneed de cirkel in en liet de Delftse keepster geen kans. Voorhout stond met 1-0 voor. De dames van Scoop probeerden nog wel op gelijke hoogte te komen, maar de Voorhoutse verdediging gaf geen krimp.

Met de 1-0 stand gingen beide teams de rust in.

In de tweede helft probeerde Scoop de aansluittreffer te maken, maar verdedigend stond Voorhout heel goed. Keepster Mariska van Vliet behoedde Voorhout voor de tegentreffer door voortreffelijk een bal te blokken. Voorhout counterde zeer sterk en men kreeg kansen. Na 10 minuten benutte Voorhout een strafcorner. Het was Isabel Gordijn die uit de rebound de 2-0 maakte.

De dames uit Voorhout speelden een zakelijke wedstrijd. De nul houden was het devies. Met deze opdracht kwam men niet meer in de problemen en sloten de wedstrijd met winst af.

Met 9 wedstrijden en 16 punten staan de dames stevig op de 5e plaats in de competitie.

De foto’s van deze wedstrijd worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Heren 1 liet in de laatste minuut een punt schieten tegen Loenen 2-3

Heren 2 behaalde de eerste overwinning 6-4 tegen Scoop.

Dames DA speelde gelijk tegen HDM.

Gr Mart