slider_01.jpg slider_03.jpg slider01.jpg slider_04.jpg slider05.jpg slider_06.jpg

Dames 1 wint van de Kikkers 2-0

22-5-2016  |

De maand april was met 4 verliespartijen een maand om snel te vergeten. Mei daarentegen begon goed met een overwinning op Alkemade en deze zondag schreven de dames uit Voorhout  weer drie punten bij aan hun conto. De Kikkers uit Nieuw Vennep werd met 2-0 naar huis gestuurd.

De uitslag leek een eenvoudige overwinning tegen de Kikkers. Niets was minder waar. Voorhout moest alle zeilen bijzetten om de 3 punten binnen te halen. Op een druilerig sportpark Elsgeest zagen de toeschouwers een leuke wedstrijd van teams die tegen elkaar waren opgewassen. Voorhout werd in de eerste 10 minuten in het defensief gedrongen door goed verzorgd spel van de Kikkers. Tot echt grote kansen kwam het niet en Voorhout kwam daarna meer aan het eigen spel toe. Met snelle aanvallen werd de druk van Voorhout groter. Een stopfout in de verdediging van de Kikkers binnen de cirkel werd met een hard backhandschot afgestraft. Kirsten Bogert scoorde de 1-0 na twintig minuten. Even later kreeg Puck Waasdorp een uitgelezen kans om de 2-0 te maken. De verdediging inclusief keepster werden uitgespeeld maar Voorhout verzuimde door het missen van deze intikker om de voorsprong te vergroten. Beide team gingen dus met een 1-0 stand de rust in.

In de 2e helft probeerden de dames uit Nieuw Vennep direct druk te zetten op de verdediging van Voorhout. Keepster Mariska van Vliet redde haar team met een goede redding van de gelijkmaker en Isabel Gordijn speelde als leider van de verdediging een dijk van een wedstrijd. Voorhout bleef met scherpe counters gevaarlijk en het was inderdaad een snelle counter die de 2-0 inleidde.

Sanne Dijkstra speelde met een backhand Puck Waalsdorp aan in de cirkel. Zij maakte haar gemiste kans in de eerste helft meer dan goed en scoorde beheerst de 2-0.

De Kikkers probeerde nog wel de aansluittreffer te maken, maar na 20 minuten was het verzet gebroken. Voorhout zette nog aan voor een derde goal, maar dit zou te veel zijn voor het goede spel van beide teams.

Voorhout haalde 3 belangrijke punten met doelpunten van 2 B-junioren en blijft een stevige middenmoter in de 3e klasse.

Gr Mart

De foto’s van deze wedstrijd worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1