slider_03.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg slider01.jpg slider05.jpg slider_01.jpg

Dames 1 verliest laatste thuiswedstrijd tegen Saxenburg 0-1

5-6-2016  |

Na het dramatische verlies tegen degradant Scoop van vorige week moesten de dames van Voorhout zich weer opladen voor de partij tegen Saxenburg. In deze voorlaatste wedstrijd was te zien dat de batterij van Voorhout bijna leeg is en konden zij niet voorkomen dat Saxenburg de winst pakte.

De dames van Voorhout startten weer met een aantal junioren tegen het lager geplaatste Saxenburg. Beide teams waren de eerste helft tegen elkaar opgewassen en er was voor het publiek weinig te beleven. Beide keepsters hielden de nul, puur door het feit dat zij bijna niets te doen kregen.

De tweede helft werd een echte wedstrijd. Voorhout had veel problemen met een goed combinerend Saxenburg. Na 20 minuten kwamen de dames uit Haarlem verdiend op voorsprong.

Uit een strafcorner werd via een rebound gescoord. De Voorhoutse dames probeerden nog wel aan te zetten, maar je kon goed zien dat de tank aan einde van het seizoen leeg was. Saxenburg had kansen om de voorsprong te  vergroten, maar werd hierdoor afgehouden door de goed keepende Mariska van Vliet. Voorhout kreeg nog wel één kans, maar werd door de Haarlemse keepster goed verwerkt tot een corner. Voorhout verloor dus verdiend.

Nog één wedstrijd te gaan en de dames uit Voorhout zijn klaar met een zwaar seizoen. Met 9 basisspeelsters en aanvulling van junioren die op hun beurt zaterdag en zondag moesten spelen was het toch ook een mooi seizoen met een mooie plaats in de middenmoot.

De laatste wedstrijd zal worden afgewerkt tegen kampioen Westerpark en daarna kunnen de dames op een dik verdiende vakantie.

Gr Mart

De foto’s van deze wedstrijd worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1