slider_01.jpg slider01.jpg slider_03.jpg slider05.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg

Dames 1 Voorhout delen punten met Kieviten 2-2

25-9-2016  |

Na 1 winst- en 1 verliespartij speelden de dames van Voorhout tegen de Kieviten. Het werd een enerverende partij hockey. Beide teams gingen beiden voor de winst. De uiteindelijke 2-2 was een goede afspiegeling van de wedstrijd.

Na de winst tegen Ypenburg en het verlies tegen Roomburg wilden de hockeydames uit Voorhout niet de aansluiting verliezen met de teams die beide wedstrijden al hadden gewonnen.

De Kieviten uit Wassenaar waren hetzelfde van plan. Beide teams gaven elkaar niets toe en voor de neus van beide keepsters werden kansen gecreëerd. Tot de 20ste minuut hielden beide partijen zich in evenwicht totdat Kirsten Bogert de ban brak. Zij werd op de rechter kant van de cirkel vrij gespeeld en haalde in de cirkel verwoestend uit. De bal verdween hoog in het doel en Voorhout stond met 1-0 voor. De verwachting was dat Voorhout deze voorsprong kon behouden tot de rust, maar niets was minder waar. In de 30ste minuut kregen de dames uit Wassenaar een strafcorner. Deze werd met een mooie variant keurig benut en liet de Voorhoutse keepster Mariska van Vliet kansloos achter.

Na de 1-1 werd Voorhout nog een keer verrast door een splijtende pass uit een counter en met een mooie tip-in werd het 1-2. Met deze stand gingen beide teams de rust in.

De tweede helft gaf hetzelfde beeld. Twee teams die elkaar niets cadeau wilden geven en het spel golfde heen en weer. Het werd bijna 1-3 toen een hoge bal werd afgekeurd. Voorhout ging op zoek naar de gelijkmaker. Na 20 minuten was het zover. Eindelijk scoorde Voorhout uit één van de zeven strafcorners. Sanne Dijkstra sloeg de bal hard op de plank en beide teams stonden weer gelijk.

Het team van de Kieviten probeerden door 1 op 1 te gaan spelen de wedstrijd  te forceren.

Het werd een spannend laatste kwartier, waar Voorhout met goed spel de beste kansen kreeg.

Na het laatste fluitsignaal verlieten de beide teams met een 2-2 eindstand het veld. Allebei met een dubbel gevoel dat er meer in gezeten had.

Een goede partij van beide teams en een leuke wedstrijd voor de toeschouwers die met deze wedstrijd de echte winnaar waren.

De foto’s van deze wedstrijd worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Heren 1 revancheerde zich van de slechte wedstrijd van vorige week en wonnen van Capelle met 5-1.

Groeten Mart