slider_04.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider05.jpg slider01.jpg slider_06.jpg

Dames 1 speelt gelijk tegen Saxenburg 1-1

13-11-2016  |

Na het zware verlies tegen de koploper Strawberries van vorige week moesten de dames uit Voorhout zich weer opladen tegen de medeconcurrent Saxenburg. Beide teams hadden de punten hard nodig. Met veel inzet en een goede 2e helft haalden de dames uit Voorhout met enig fortuin een punt binnen.

De wedstrijd tegen Saxenburg ging om de punten. De Voorhoutse dames moeten de punten bij elkaar schrapen om niet in de degradatiezone komen. Voor Saxenburg gold hetzelfde. De 1e helft was voor Saxenburg. Voorhout werd onder druk gezet en kon alleen maar verdedigen. Na 15 minuten kwamen de dames uit Haarlem op voorsprong door een goede strafcorner.

Voorhout had niets in te brengen en kon alleen maar hopen op een snelle counter. Na 25 minuten dacht Saxenburg de voorsprong te vergroten. De scheidsrechters gaven tot ongeloof van Saxenburg geen doelpunt. Voorhout ontsnapte aan een grotere achterstand.

De rust ging in met een 0-1 stand.

Coach Remco Kassels had iets recht te zetten in de 2ehelft en de dames uit Voorhout ging furieus van start. Het zou een gelijk opgaande  wedstrijd worden. Het team van Voorhout werd snel beloond.

Kirsten Bogert scoorde uit een strafcorner de 1-1.

Beide teams speelden op de aanval en men kreeg aan beide kanten goede kansen.

Sanne Dijkstra kon Voorhout aan een voorsprong helpen, maar haar doelpoging werd van de lijn gehaald. Eveline Gordijn zag even later haar inzet hoog in het doel door de Haarlemse keepster gekeerd. Aan de andere kant hield Femke Merks, keepster van de A1 jeugd, die de geblesseerde Mariska van Vliet verving, met een paar goede reddingen haar doel schoon.

Uiteindelijk gingen beide teams met een punt het veld af.

De foto’s van deze wedstrijd worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Groeten Mart