slider_04.jpg slider_06.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider05.jpg slider01.jpg

Dames 1 speelt gelijk tegen Catwijck en de Heren winnen

7-5-2017  |

De Hockeydames van Voorhout hadden na de winst tegen Noordwijk de belangrijke 3 punten in de tas. Nu was er op Sportpark Elsgeest wederom een Bollenstreekderby. Voorhout ontmoette thuis Catwijck dat 6 punten hoger op de ranglijst stond. Het werd een wedstrijd met volle inzet van beide partijen. Uiteindelijk werd het een gelijkspel tussen een goed en fel verdedigend Voorhout en een sterker onmachtig Catwijck .

Na het gelijke spel tegen Hisalis (0-0), de winst tegen Noordwijk (1-2) stond de derde tegenstander uit de Bollenstreek tegen Voorhout op het programma. Punten waren belangrijk voor de Voorhoutse dames om uit de gevarenzone te blijven. Coach en trainer Remco Kassels had weer een aantal dames uit de A1 tot zijn beschikking, die een goede wedstrijd speelden en steeds meer groeien in spel en tempo van Dames 1.

Beide teams begonnen goed aan de wedstrijd en het spel golfde heen weer. Catwijck drong wel aan, maar kon geen grote kansen creëren. Na 20 minuten kwamen de dames uit Voorhout met een snelle counter voor het doel van Catwijck. Deze kans liet Astrid Konijn niet onbenut en liet de Catwijckse goalie geen kans. Voorhout stond met 1-0 voor. De dames uit Katwijk probeerden wel de Voorhoutse muur te slechten, maar kwamen door het goed verdedigende spel van Voorhout en slechte afronding niet tot scoren. Beide teams gingen met deze stand naar de thee.

Na de rust duurde het maar 5 minuten of Catwijck stond al weer op gelijke hoogte. Met een snelle uitbraak over links werd keepster Mariska van Vliet kansloos in de lange hoek gepasseerd. Catwijck zette meer en meer druk en Voorhout had moeite om daar onderuit te komen. Even later kregen de Katwijkse dames nog een grote kans, maar de bal werd op miraculeuze manier uit het Voorhoutse doel gehaald. Het duurde tot ver in de tweede helft voordat Voorhout weer aan aanvallen toe kwam. De dames uit Voorhout waren het laatste kwartier gelijkwaardig aan Catwijck en de wedstrijd kon nog alle kanten op. De laatste 5 minuten koesterde Voorhout het punt en gaf geen enkele kans meer weg. Het bleef dus in deze Bollenstreekkraker een 1-1 gelijkspel, waar Voorhout, gezien de verhouding strafcorners 0-9, het meest blij mee was.

De foto’s van deze wedstrijd worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Heren 1 boekte een prima resultaat tegen Eemvallei 3-2.

Na een 1-2 achterstand knokten de mannen zich naar de winst.

Heren 2 gaan richting het kampioenschap door Westland met 4-0 te verslaan.

Dames 2 speelde knap met 1-1- gelijk tegen Victoria.

Dames Veterinnen hadden zondag een off day en kwamen te kort tegen Voorne 1-4.

Groeten Mart