slider_03.jpg slider01.jpg slider_01.jpg slider05.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg

Dames 1 op karakter naar 1-1. Heren 1 wint met 5-1

11-6-2017  |

Na de belangrijke winst tegen Saxenburg hadden de dames uit Voorhout zich vellig gespeeld in de 3e klasse. De wedstrijd tegen de nummer 5 Pijnacker werd deze zondag in tropische temperatuur een slijtageslag, waar Voorhout een gelijkspel uit sleepte.

Bij 27 graden en een strak blauwe lucht moesten beide teams uit Voorhout en Pijnacker de voorlaatste wedstrijd in de competitie afronden. Voorhout had maar 1 wisselspeelster en het beloofde een zware middag te worden. Er werd besloten om in 4 kwarten te spelen in verband met de hitte.

Het team uit Voorhout begon goed aan de wedstrijd en in het eerste kwart waren zij de bovenliggende partij. Met goed georganiseerd hockey werd  de tegenstander vaak in de verdediging gedrukt. Na de drinkpauze kwam Pijnacker wat beter in spel en het werd een gelijk opgaande wedstrijd met niet te veel kansen aan beide zijden. De rust werd daarom met een terechte 0-0 afgesloten.

Het begin van  tweede helft gaf hetzelfde beeld. Maar na 10 minuten opende Voorhout de score. Sanne Dijkstra kwam vanaf links de cirkel in en rondde bekwaam af.

De dames uit Pijnacker verhoogden het tempo en kregen de overhand in de wedstrijd. Door goed te verdedigen en goed keeperswerk bleef het lang 1-0.

Het te kort aan wissels aan de kant van Voorhout begon zich bij dit weer te wreken en je zag dat de tank bij veel speelsters op begon te raken. Pijnacker kreeg veel kansen, maar misten telkens het doel.

Tot aan de laatste minuut. Pijnacker kreeg nog een laatste strafcorner en deze werd met een tip-in benut liet daarbij de 1-1 aantekenen

Op karakter haalde de dames uit Voorhout het punt binnen en gaan volgende week naar de nummer laatst, FIT, om nog een paar punten te pakken om zo nog sterk in de middenmoot te eindigen.

De foto’s van deze wedstrijd worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

De heren besliste de wedstrijd tegen Evergreen al binnen 10 minuten en kwamen met 3-0 voor. Uiteindelijk werd het 5-1.

Heren 2 rekende af met de nummer 2 Dopie en kan zich waarlijk KAMPIOEN noemen.

Dames 2 kwam net te kort tegen koploper Zoetermeer en verloor met 4-3.

De dames Veterinnen wonnen van HDM met 0-3 en zijn ook KAMPIOEN!!!

Groeten Mart