slider01.jpg slider05.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg slider_03.jpg slider_01.jpg

Heren 1 en dames 1 pakken met winst belangrijke punten

8-10-2017  |

Na het verlies van vorige week van de heren en dames van MHC Voorhout pakten beiden teams hun revanche. De heren behaalden een eclatante zege op Ijmond en de dames deden goede zaken door Saxenburg te verslaan. Daarmee posteerden beide teams zich weer in de middenmoot van de competitie.

Mannen:

Na 2 verloren wedstrijden werd het weer eens tijd voor de mannen van MHC Voorhout om een goed resultaat neer te zetten. Trainer/Coach Berend Beukers had zijn spelers op scherp gezet en verlangde tegen Ijmond een goed resultaat. Immers Ijmond had nog maar 1 punt behaald en dat moest zo blijven. Voorhout speelde na een stroef begin een goede wedstrijd en won met grote cijfers, 8-1.

Toch gaf de wedstrijd in het begin een ander beeld. Voorhout speelde slap en Ijmond had zeker in de eerste 10 minuten een overwicht. Tegen de verhouding in scoorde Voorhout uit de eerste aanval het eerste doelpunt. Timo van Katwijk scoorde de 1-0 uit een strafcorner.

Beide teams waren aan elkaar gewaagd. Maar naar mate de wedstrijd vorderde kreeg Voorhout de overhand. Na 25 minuten kwam de 2-0 op het scorebord. De bal werd door de vrijstaande Valentijn Luijk bij de tweede paal binnen getikt. Daarna ging het snel. Al weer 2 minuten later was het weer Timo van Katwijk die de 3-0 liet aantekenen. Even werd gedacht dat Ijmond terug in de wedstrijd kwam. Door een fout in de verdediging werd het 3-1, maar dit werd snel hersteld door Timo van Katwijk, die boven zijn hoofd de bal in het net volleerde en men ging rusten met een 4-1 stand.

In de tweede helft kwam Voorhout niet in de problemen en bouwde de voorsprong rustig uit.

Na 15 minuten scoorde Rik Berens de 5-1 door de keeper van Ijmond mooi uit te kappen en beheerst de bal tegen de plank te slaan. Vijf minuten was het Gijs Breedveld die door de verdediging slalomde en de 6-1 liet aantekenen. Met een fraaie en snoeiharde backhand scoorde Bob Menken even later de 7-1. Het slotakkoord was in de laatste minuten voor Timo van Katwijk, die met de 8-1 zijn 4e doelpunt maakte.

Met een tevreden glimlach zag Berend Beukers zijn team de 3 punten pakken voor een plaats in de middenmoot.

Vrouwen:

De dames van Voorhout behaalden een belangrijke zege tegen Saxenburg. Voorhout begon onrustig en beide teams waren op zoek naar de openingstreffer.  Het werd na een foutje in het uitverdedigen 0-1 voor Saxenburg, dat daarna zich terug trok. Voorhout zette de dames uit Haarlem onder druk en kreeg aardig wat kansen. Nadat Amy van Dam uit een scrimmage net niet kon scoren, was het Merel Heijl, die even later een fantastische goal scoorde op aangeven van Simone Luijk. Met de 1-1 stand gingen beide teams naar de thee.

De tweede helft was duidelijk voor het team van Voorhout dat op zoek was naar de winst. Uiteindelijk scoorde Casandra Nieuwenhuizen uit een strafcorner de verdiende 2-1. Saxenburg probeerde nog wel een gelijkspel te bewerkstelligen, maar tot grote kansen kwam het niet. Voorhout speelde de wedstrijd uit en 1 minuut voor tijd scoorde Elise Bos de alles beslissende 3-1 uit een strafcorner. Evenals de mannen komen de dames weer in de middenmoot en proberen voorzichtig naar boven te kijken.

Groetjes Mart