slider01.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg slider05.jpg

Dames verliezen van Ypenburg 1-5

26-11-2017  |

Na de 2 verliespartijen tegen de koplopers van competitie wilden de hockeydames in de laatste wedstrijd voor de winterstop nog een goede prestatie neerzetten tegen een kampioenskandidaat Ypenburg. Voorhout gaf helaas in de 1e helft van de wedstrijd niet thuis en verloor uiteindelijk met 1-5.

Voorhout begon direct na de eerste minuut met een achterstand. Ypenburg scoorde de 0-1 na een oplettendheid in de defensie. Een sterker Ypenburg scoorde na 20 minuten hun tweede treffer en na 25 minuten was het weer raak en stond Voorhout met 0-3 achter. Tranier/coach Remco Kassels paste de opstelling op het middenveld aan en men kwam wat beter in de wedstrijd, maar tot kansen leidde dit niet en ging met deze stand de rust in.

De tweede helft zagen we een ander Voorhout, dat beter ging hockeyen. De Voorhoutse dames gaven Ypenburg geducht tegenstand. Toch was het de tegenstander dat na 10 minuten uit een tegenaanval de 0-4 liet aantekenen.

De dames uit Voorhout lieten het er niet bij zitten en scoorden een paar minuten later uit een strafcorner de 1-4. Kirsten Bogert sloeg de bal hard tegen de plank. Het werd een open wedstrijd. Beide teams maakten er een mooie wedstrijd van. Voorhout liet zich na 20 minuten opnieuw verschalken door een aanval over rechts die van korte afstand voor doel werd binnen getikt.

Het team van Voorhout probeerde van alles maar het kwam niet meer tot scoren ondanks een aantal strafcorners. Voorhout had de wedstrijd weggegeven in de eerste helft, maar op basis van de tweede helft kan men terug kijken op een acceptabele wedstrijd en bleef in de middenmoot. Ypenburg daarentegen kwam door deze 1-5 eindstand en door misstappen van de concurrentie aan de kop van de competitie.

Na deze wedstrijd ging het veldhockey in de winterslaap om na de competitie in de zaal in maart 2018 het 2e deel te hervatten.

De foto’s komen op facebook van dames 1

Groeten Mart