slider01.jpg slider_03.jpg slider_01.jpg slider05.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg

Dames1 en Heren 1 boeken resultaat met goed spel.

26-11-2019  |

Na het verlies van vorige week tegen koploper Uitgeest herstelden de dames zich knap tegen Saxenburg. Een sterker Voorhout had in de 1e helft al het verschil moeten maken, maar beide teams kwamen niet aan scoren toe. In de 2ehelft bleef Saxenburg op de counter loeren. Dit had in de 8e minuut succes. Uit een rebound van een strafcorner scoorden zij de 0-1. Voorhout verhoogde het tempo en 10 minuten later scoorde Simone Luijk de verdiende 1-1. Iedereen dacht dat Voorhout nu door zou drukken, maar uit een counter scoorde Saxenburg de 1-2. In het 4e kwart spoorde trainer/coach Remco Kassels zijn team nog eenmaal aan. In de 27e minuut maakte Voorhout gelijk en Inge Braaksma scoorde de 2-2. Een minuut later gaf Annelou Hertogh een mooie pass op Simone Luijk en de verdediging van Saxenburg lag helemaal open. Simone kwam alleen voor de keepster en tikte de bal op links waardoor Inge Braaksma de bal in het lege doel schoot. Het verweer van Saxenburg was gebroken. Voorhout speelde de wedstrijd uit en behaalde met attractief spel de verdiende 3 punten.

De mannen van Voorhout blijven in een flow. Ditmaal moest Voorhout tegen de nummer 3 Nieuwkoop. Het werd een lastige wedstrijd. Een steeds van positie wisselend Nieuwkoop maakte het de verdediging en de voortreffelijk keepende Sebastiaan van der Tas van Voorhout erg moeilijk. Maar tegen de veldverhouding in maakte Daan Meijer met een scherpe counter in de 8e minuut een juweel van een doelpunt. Schijnbeweging en de verdediger staat op het verkeerde been. Vervolgens wordt de keeper de verkeerde kant opgestuurd, 1-0. Lang kon Voorhout niet genieten van de voorsprong. Kort daarop maakte Nieuwkoop gelijk. Met een 1-1 stand dachten de mannen de rust in te gaan, maar Timo van Katwijk reageerde goed op een lange bal naar voren en liet de keeper van Nieuwkoop verbijsterd achter.

Met een 2-1 stand begonnen beide teams aan de 2ehelft. Nieuwkoop drong aan en maakte de gelijkmaker door een strafbal te benutten. Na 25 minuten kreeg Voorhout een strafcorner. Deze werd spijkerhard onder de keeper door tegen de plank geslagen door Jaap Dijkstra, 3-2. Voorhout verdedigde uit alle macht. De druk werd steeds groter. Met 10 man in de laatste minuut werd de uiteindelijke gelijkmaker gescoord met een rebound uit een strafcorner. Met inzet, flair en effectiviteit behaalden de mannen een punt, wat uiteindelijk een juiste uitslag was.

Groetjes Mart

De foto’s van de dames en mannen komen op facebook