slider_03.jpg slider05.jpg slider01.jpg slider_06.jpg slider_01.jpg slider_04.jpg

Update KNHB 24 maart

24-3-2020  |
Update KNHB 24 maart 2020,  11.05  uur
De Nederlandse regering heeft op 23 maart de maatregelen ter bestrijding van de verspreiding van het coronavirus aangescherpt. Voor de sport betekent dit dat er tot 1 juni geen congressen, (bij)scholingen, festivals, evenementen en toernooien mogen worden georganiseerd. Het verbod om sport- en fitnessclubs (sportaccommodaties en sportinrichtingen), waaronder zwembaden, sporthallen en sportvelden, open te stellen, staat nog tot en met 6 april.

NOC*NSF is met het ministerie van VWS in overleg wat een en ander praktisch betekent, bijvoorbeeld voor sporten in de buitenruimte en voor de competities. De KNHB blijft de richtlijnen van het RIVM volgen, net als de adviezen van het ministerie van VWS/NOC*NSF. Zodra we meer informatie hebben, zullen we dit vanzelfsprekend delen op onze website en met de verenigingen.

Voor de meest recente informatie over het vervolg van de competitie verwijzen we je naar de website van de KNHB. Op de site van de KNHB vind je ook FAQ.

Verder verwijzen we je graag naar de website van het RIVM voor aanvullende informatie over het Corona virus.

Tekst website KNHB:

Tot en met 6 april geen hockeycompetitie in heel Nederland
Naar aanleiding van de actuele ontwikkelingen met betrekking tot de indamming van het coronavirus in Nederland geeft de KNHB gevolg aan de oproep van het RIVM en de Nederlandse overheid. De KNHB heeft alle wedstrijden afgelast tot en met 6 april. Dit betreft een maatregel die voor alle teams is genomen ongeacht niveau en competities. De KNHB streeft ernaar de afgelaste wedstrijden op een later tijdstip in te halen en zal de mogelijkheden daartoe onderzoeken.

Geen hockeyactiviteiten, clubhuizen dicht
De Nederlandse overheid heeft zondagmiddag 15 maart besloten dat alle sportverenigingen/complexen in Nederland hun deuren moeten sluiten, in elk geval tot en met 6 april. Dat geldt vanzelfsprekend ook voor alle hockeyverenigingen.

Eerder al vroeg de KNHB de hockeyverenigingen met klem om per direct alle hockeyactiviteiten (trainingen, bijeenkomsten etc) af te gelasten, ook als deze bijeenkomsten/trainingen minder dan 100 personen betreffen. Het spreekt voor zich dat ook de door de KNHB georganiseerde activiteiten gedurende dezelfde periode geen doorgang vinden. De teamactiviteiten van de Nederlandse Elftallen Dames/Heren en andere nationale selectieteams zijn eveneens afgelast.

Het is helaas de verwachting dat dit nieuwe coronavirus nog langere tijd onder de bevolking aanwezig zal blijven. Alle adviezen en maatregelen van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) zijn er op gericht om de gevolgen van deze virusuitbraak in te perken dan wel te vertragen. De KNHB ondersteunt deze doelstelling, net als NOC*NSF en andere sportbonden. Bij eventueel noodzakelijk nieuw te nemen maatregelen laat de KNHB zich adviseren door het RIVM en NOC*NSF.

EHL Final 8 uitgesteld
De Europese Hockey Federatie (EHF) heeft inmiddels besloten de Euro Hockey League Final 8 die van 9 tot en met 13 april gespeeld zou worden, uit te stellen. Het toernooi zou plaatsvinden op de velden van de Amsterdamsche H. & B.C.. Ook het gekoppelde jeugdevenement, de ABN AMRO EHL U14 is uitgesteld.

Vanzelfsprekend passen wij deze pagina aan wanneer de actualiteit daartoe aanleiding geeft. Lees voor meer informatie ook de veelgestelde vragen hieronder.