slider_01.jpg slider01.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider05.jpg slider_06.jpg

Teams seizoen 2020-2021

4-6-2020  |
In aanloop naar het einde van de het lopende seizoen en voorbereiding van het nieuwe seizoen vind je in dit artikel belangrijke informatie.

Einde seizoen/trainingen
We trainen dit seizoen door met de teams van 2019-2020 tot 4 juli. Vanaf 2 juni zijn de Corona restricties verder versoepeld. Een nieuw trainingsschema staat begin deze week op de website en in de Lisa app.

Teams seizoen 2020-2021
De teams worden net als in voorgaande seizoenen samengesteld door de Elftal Commissie (EC). De Elftal Commissie is onderdeel van de Technische Commissie.
In de afgelopen seizoenen werd als onderdeel van het indelen van de teams selectietrainingen gehouden voor A, B, C en D.
Vorig seizoen was de selectietraining voor D categorie al geschrapt. Op advies van de KNHB selecteren we vanaf C leeftijd. Door de Corona gerelateerde beperkingen in de afgelopen weken zijn er geen selectie trainingen gehouden.

De selectietrainingen zorgen ervoor dat EC spelers uit verschillende teams kan vergelijken. Tegelijkertijd heeft de selectietraining ook een hoop nadelen: Het is een momentopname en zegt niets over instelling, prestaties in het veld of op trainingen.
De informatie die verzameld wordt tijdens de selectietraining kan nu niet gecontroleerd worden via het bekijken van wedstrijden en voegt daardoor relatief weinig toe. De EC/TC heeft daarom besloten geen selectietrainingen meer te houden voor komend seizoen.

De EC heeft door de beperkte informatie van dit seizoen besloten om historische informatie en overleg met coaches/trainers een belangrijkere rol te laten spelen bij de indeling van de teams.

Onder dit artikel staan voor de volledigheid de uitgangspunten van de EC bij het samenstellen van de teams van komend seizoen.

Bekendmaking nieuwe teams
De nieuwe teams worden rond 10 juni bekend gemaakt.  De exacte datum en tijd worden binnenkort via de website doorgegeven zodat iedereen tegelijkertijd zelf zijn nieuwe team kan zien.
De bekendmaking van de teams verloopt via het beschermde deel van de website.
Log al vast in op het beschermde deel van de website of vraag een nieuw wachtwoord aan indien je dit niet meer weet. Je vindt de informatie onder >club >documenten >teams seizoen 2020-2021.

Vlaggetjesdag
Er is dit seizoen geen vlaggetjesdag, we proberen aan het begin van het seizoen, als de Corona maatregelen verder beperkt zijn en het clubhuis weer toegankelijk is, een alternatief programma te realiseren voor kennismaking met je nieuwe team.
Op basis van de informatie die wij van KNHB krijgen verwachten wij dat de competitie begin september zonder beperkingen kan starten.

Opzegging lidmaatschap
We hopen natuurlijk dat ondanks alle invloed van het Corona virus op het verloop van dit seizoen jullie allemaal weer veel zin hebben in een normale start van het nieuwe seizoen.
Tegelijkertijd willen wij het opzeggen in goede banen leiden. Het is daarom belangrijk om voor het bekend maken van de nieuwe teams door te geven als je volgend seizoen geen lid meer wil zijn.
De officiĆ«le opzegdatum is 1 mei en deze is reeds verstreken.
Ben je vergeten op te zeggen doe dit dan zo snel mogelijk zodat het indelen van de nieuwe teams hierdoor niet verstoord wordt.
Je kan ALLEEN opzeggen door een mail aan [email protected]

Ben je aan het twijfelen over volgend seizoen?
Wij begrijpen dat een aantal van jullie twijfelen of je volgend seizoen lid wil blijven en nog niet hebben opgezegd. De omstandigheden waren de afgelopen weken in vele opzichten ook voor onze club niet optimaal.
Wij weten dat voor twijfelende leden de teams van komend seizoen een belangrijke rol spelen bij hun beslissing om door te gaan.
We willen het graag zoveel mogelijk leden naar de zin maken en hebben zeker bij de indeling van breedte teams veel mogelijkheden.
Als je twijfelt over doorgaan meld je dan - we gaan graag met je in gesprek om twijfels weg te nemen. Meld je via [email protected] en we nemen contact met je op.

Uitgangspunten Elftal Commissie bij samenstelling teams 2020-2021
Voor de duidelijk hieronder de uitgangspunten bij de indeling van de teams van komend seizoen.
- eisen van de KNHB omtrent grootte van de teams
- leeftijdsgroepen/teams worden in C en D zoveel mogelijk bijelkaar gehouden, sociale aspecten spelen daarbij een belangrijke rol
- de beoordelingen van coaches en trainers zijn belangrijke input wanneer wijzigingen noodzakelijk zijn
- coaches en trainers gebruiken hiervoor het TIPS systeem van Lisa (ons leden informatie systeem)