slider_03.jpg slider_01.jpg slider_04.jpg slider01.jpg slider_06.jpg slider05.jpg

Update | Corona en zaalcompetitie

9-10-2020  | Afgelopen dinsdag heeft de KNHB besloten dat de zaal competitie in gewijzigde vorm door kan gaan. Door de recente ontwikkeling rondom het Corona virus en de onzekerheid over aanvullende maatregelen heeft een groot aantal verenigingen niet ingeschreven voor de zaalcompetitie of hebben bedenkingen bij het spelen in de zaal.

Voor MHC Voorhout komt daarbij dat we maar zeer beperkt zaalcapaciteit kunnen inhuren voor trainingen. De beperkt beschikbare capaciteit wordt veroorzaakt door de actuele Corona maatregelen in de sporthallen.

De KNHB wil alle verenigingen een competitie aanbieden. De KNHB zal voor de clubs/teams die niet aan de zaalcompetitie deelnemen een veldcompetitie organiseren. De clubs/teams die in de zaal spelen gaan dat doen in gewijzigde vorm met aanvullende Corona maatregelen. Voor de wedstrijden buiten zijn de Corona maatregelen bekend en ongewijzigd.

Het bestuur heeft afgelopen woensdag de situatie besproken. Wij hebben de teams reeds ingeschreven voor de zaal, maar hebben gezien de recente ontwikkelingen een voorkeur voor het spelen op het veld. Wij schatten het risico op aanvullende maatregelen voor zaalsport aanzienlijk hoger in dan voor veldsport, maar hierover is natuurlijk geen zekerheid.
Wij gaan daarom bij de teams inventariseren wat hun voorkeur heeft en de leden vragen om hun mening met ons te delen zodat we hier voor 12 oktober een weloverwogen maar lastige beslissing over kunnen nemen. Daarbij nemen we sowieso mee dat er voor jeugd minder strikte Corona maatregelen gelden.

Over de inventarisatie bij de teams ontvangen jullie informatie van jullie coach of begeleider.

De volledige informatie van de KNHB rondom de komende zaalcompetitie vind je op deze link naar de website van de KNHB