slider_01.jpg slider_04.jpg slider01.jpg slider05.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg

MC3 speelt uit bij Tempo '34 (Rotterdam)

11-11-2013  |

MC3 speelt uit bij Tempo (Rotterdam)

En toen kwam er een olifantje met een hele lange snuit… en die blies zo het verhaaltje uit.

Het verhaaltje over 15 hockeymeisjes die in officiële wedstrijden nagenoeg al anderhalf jaar ongeslagen waren. Zij moesten in Rotterdam de eerste nederlaag incasseren.

Maar da’s niet erg. Een meisje bekeek het van een heel erg positieve kant:
"Wat we de laatste week op de training geoefend hebben lukte in ieder geval!" Mooi toch?
Het was nogal een klus om er te komen. Ze hebben iemand zonder oriëntatie vermogen bij iemand in de auto gezet met nog minder orientatievermogen. En net als je denkt: dat komt nooit goed, blijken juist zij als eerste aan te komen. De terugweg is een heel
ander verhaal maar dat heeft geen meerwaarde voor de uitslag van de wedstrijd
dus dat kunnen wij achterwege laten. Maar wat lijkt de Botlektunnel onwijs veel
op de Beneluxtunnel!!

Eenmaal aangekomen wordt er door iemand van de club driftig gezocht naar
zwaluwstaartjes. Dat beloofd niet veel goeds. Dat je ze überhaupt nodig hebt en
dat je ze dan ook nog heel erg moet zoeken. Wij maken ons een beetje ongerust
over de tegenpartij. Helemaal als we zien dat niet een van de hockeysters
gewond is geraakt maar een toejuichende supporter ?!

Een aantal moeders neemt zich voor om zich een beetje koest en gedeisd te houden langs de zijlijn.
De meiden gaan van start en onder de bezielende leiding van een (let u op!) Rugbyscheids wordt het ene na het andere duel afgefloten. Je zou toch denken dat zo’n scheids wat gewend is.

Het is een spannende pot en de meiden werken zich te pletter! Maar de goals willen maar niet vallen. Ook niet bij de tegenpartij. Dus dat is een gelukkie.

Isabelle wil iets groter lijken en denkt: laat ik eens op de voet van een ander gaan staan. Dat ging mis. Even er uit en daarna toch weer even proberen. Dat ging op zich wel
aardig alleen volgens inside-information ging het zondagochtend een stuk minder
goed. Een best ei op de enkel. Weekje rust dus.

En dan vallen er twee doelpunten voor de tegenpartij. Mooi gescoord hoog in de hoek.

Maar Voorhout geeft niet op en strijd voor wat het waard is. Maar helaas….tot een doelpuntje komt het niet.

Veel geleerd in deze hockey-pot en op naar de volgende wedstrijd.

Met nog een mooie spreuk als afsluiter: als je tot je nek in de shit zit moet je niet je kop
laten hangen!!