slider_03.jpg slider_01.jpg slider_04.jpg slider05.jpg slider01.jpg slider_06.jpg

Dames 1 boekt belangrijke winst tegen Barendrecht 2-0

16-3-2014  |

De hockeycompetitie is weer in volle gang. Na de winterstop op het veld en na de zaalcompetitie zijn alle ogen weer gericht op de resultaten voor het tweede gedeelte van de competitie.

Na de nederlaag tegen de koploper Forescate vorige week, moesten er dit weekend punten gehaald worden tegen naaste concurrent  Barendrecht om vervolgens richting middenmoot op te stomen. Na een goede wedstrijd van de Voorhoutse dames werd er met 2-0 gewonnen.

Toch begon de wedstrijd op Sportpark Elsgeest door Voorhout moeizaam. De spanning was van het spel af te lezen en Barendrecht kreeg een paar mooie kansen in de eerste 10 minuten. Na deze moeilijke start herstelde Voorhout zich goed en het werd een eerste helft waar beide partijen tegen elkaar opgewassen waren. Aan het einde van de eerste helft kregen de Voorhoutse dames toch meer de overhand en dat had gelijk resultaat.  Een hard ingeslagen bal in de cirkel werd door Stephanie Greeve verlengd maar werd door de doelvrouw van Barendrecht gekeerd. In de rebound had zij geen verweer tegen de goed ingeslagen bal en Voorhout leidde met 1-0.

Met deze tussenstand gingen beide teams de rust in.

In de tweede helft probeerde Barendrecht de Voorhoutse dames onder druk te zetten.

Door goed verdedigen en mooi combinatiespel kwam Voorhout niet in de problemen en nam het initiatief over.

De Voorhoutse dames lieten Barendrecht niet meer in de wedstrijd komen. Dit resulteerde een kwartier voor tijd tot de verdiende 2-0. Met een schitterende aanval opgezet vanuit de verdediging werd de bal vanaf rechts voor de goal gespeelde. Stephanie Greeve speelde de bal door naar Dirjam de Vreugd, die bij de tweede paal de Barendrechtse goalie geen kans gaf. Met deze goal was de wedstrijd gespeeld en Voorhout kwam niet meer in de problemen en Sanne Dijkstra mistte vijf minuten voor tijd op een haar na de 3-0.

Door goed verdedigen zonder strafcorners weg te geven en met veel inzet behaalde Voorhout een belangrijke overwinning en schuift op richting de middenmoot.

Volgende week wacht de zware wedstrijd tegen medekoploper Westland, die met vertrouwen tegemoet wordt gezien.

foto's zijn te zien op: http://s608.photobucket.com/user/dames1voorhout/library/140314%20Vht-Barendrecht%202-0?sort=2&page=1&postlogin=true

Groetjes Mart