slider_01.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg slider01.jpg slider05.jpg slider_03.jpg

Voorhout en Hisalis verdedigen eervol de clubkleuren

8-4-2014  |
Zondag 6 april ontving Voorhout nieuwkomer Hisalis uit Lisse voor een lekkere trimhockeywedstrijd. Dat werd het zeker waarbij Voorhout liet zien dat zij een goed ingespeelde ploeg is en mede dankzij haar ervaring aan het langste eind trok: uitslag 6-0. Bij Voorhout was Pieter Diepeveen de uitblinker met maar liefst 5 doelpunten. Bij Hisalis groeide keeper Jeroen uit tot 'man of the match' door talrijke doelpogingen van de Voorhouters vakkundig onschadelijk te maken.

Na een pittige warming-up nam Hisalis op een wat druilerig sportpark Elsgeest de afslag en was het debuut van de nieuwe ploeg van Hisalis een feit. Thuisploeg Voorhout nam echter al snel het initiatief over en de eerste tien minuten waren er al diverse kansen. Linksvoor Pieter Diepeveen maakte de openingstreffer en na 20 minuten scoorde middenvelder Diederik Jas fraai 2-0 uit een strafcorner. Ook Hisalis kreeg enkele kansen maar doelman Ronald Bierman liet zich niet verschalken. Voorhout combineerde er lekker op los. Frederique van Es met de back-hand op links en Maddy Teijgeman met de forehand op rechts kregen lekkere schietkansen maar hun gevaarlijke schoten gingen net naast of werden gestopt. De rust brak met 2-0 aan en toen was het tijd voor enkele snelle tactische aanwijzingen.

Direct na rust flitste Pieter Diepeveen uit de startblokken en slalomde hij in een keer door de verdediging van Hisalis en pushte fraai de 3-0 in het net.  In de tweede helft werd er nog flink om de clubkleuren gestreden maar kwam Hisalis er nauwelijks meer uit. Door nog drie goals van Pieter Diepeveen werd fraai de eindstand van 6-0 voor bereikt. Hisalis kan terugkijken op een verdienstelijk debuut. Trainer-coach Michiel van Doeveren van Voorhout vond dat zijn ploeg zich goed had gehouden aan de opdracht om de bal mooi rond te spelen en goed druk te zetten op Hisalis.  Na afloop was er de bekende derde helft met koffie en volop taart om nog uitgebreid op de wedstrijd terug te blikken. In mei speelt Voorhout de altijd lastige wedstrijd uit bij Rood-Wit in Aerdenhout.

Michiel van Doeveren