slider05.jpg slider01.jpg slider_03.jpg slider_01.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg

Dames 1 klimt naar boven na winst tegen Leidse Studs 2-0

13-4-2014  |

Na de overwinning van vorige week tegen Asvion kregen de hockeydames uit Voorhout  de Leidse Studs op bezoek. Om meer afstand te nemen van de teams in de onderste regionen was het noodzakelijk om deze partij winnend af te sluiten. Voorhout won deze wedstrijd en nestelde zich in de middenmoot met zicht op de subtop.
 Na de winst van vorige week en het goede spel van de Voorhoutse dames waren de verwachtingen hoog gespannen. Beide teams gingen dit weekend vol voor de winst. Er werd in hoog tempo gespeeld. Toch was het Voorhout dat de score opende. Een mooie variant in de strafcorner werd door Stephanie Greeve ingeslagen. De rebound was voor Jenny Schaap, die resoluut afrondde. Voorhout stond na15 minuten met 1-0 voor.
 Hierna werd de druk door de Studs uit Leiden opgevoerd.

Voorhout kwam in grote problemen, maar door goed keeperswerk van Mariska van Vliet kwam Voorhout een moeilijke periode door zonder tegengoals.
 Na dit overwicht van de Leidse dames nam Voorhout het initiatief in de laatste 10 minuten van de 1e helft weer over.  Voorhout kreeg mooie kansen om de voorsprong uit te breiden. Maar de Leidse goalie stond dat in de weg of er werd voor open doel hopeloos gefaald.
 Met een 1 0 ruststand gingen beide teams naar de thee.

In de 2e helft gingen de Studs furieus van start. Voorhout pareerde dit met voortreffelijk verdedigen en nam langzaam het initiatief over. Na 10 minuten was de storm geluwd en Voorhout kreeg de kans om meer afstand te nemen. Astrid Konijn raakte keihard de paal en Voorhout verdedigde zeer goed de kleine voorsprong. Dirjam de Vreugd moest halverwege de tweede helft naar de dokterspost omdat zij in haar gezicht was geraakt door een stick. Voorhout had gelukkig een goed bezette bank om dit verlies op te vangen.

10 Minuten voor tijd werd de wedstrijd beslist. Stephanie Greeve speelde Sanne Dijkstra aan, die de keepster van de Leidse Studs geen kans gaf en de eindstand 2-0 bepaalde. De Leidse dames probeerden nog wel terug te komen in de wedstrijd, maar konden geen gaten vinden in de Voorhoutse defensie.

Voorhout won deze belangrijke wedstrijd met strijd en goed hockey. Een mooi cadeau voor Manon Gelevert die haar laatste wedstrijd speelde voor de Voorhoutse formatie en zich volledig gaat storten op haar studie.

Voor foto’s ga naar: http://s608.photobucket.com/user/dames1voorhout/library/?sort=2&page=0

Gr Mart