slider01.jpg slider_01.jpg slider_04.jpg slider_03.jpg slider05.jpg slider_06.jpg

Zuur verlies in de laatste minuten voor Dames 1 tegen Hoorn 2-3

9-11-2014  |

Na het verlies tegen koploper Catwijck van vorige week moesten de messen weer geslepen worden tegen nummer 2 Hoorn. Het werd een enerverende wedstrijd met zeer goed spel van Voorhout. In de laatste minuten werd onterecht verloren en kwam Voorhout met lege handen te staan.

Met een heerlijk zonnetje op sportpark Elsgeest werd het publiek getrakteerd op een wedstrijd waar alles inzat. Beide teams waren tegen elkaar opgewassen en zetten een mooie hockeywedstrijd op de mat. Voorhout startte goed en speelde met verzorgd hockey richting het doel van Hoorn.

Met scherpe counters probeerde Hoorn een voorsprong te nemen, maar door goed keeperswerk van Mariska van Vliet werden 3 bijna-doelpunten voorkomen. De Voorhoutse dames lieten zich ook niet onbetuigd en kwamen een aantal keren gevaarlijk voor het doel van de dames van Hoorn.

Na 20 minuten kreeg Voorhout een eerste strafcorner. Deze werd met een geweldige combinatie afgerond door Stephanie Greeve en Voorhout stond met 1-0 voor. Voorhout en Hoorn kregen kansen voor beide doelen, maar tot de rust bleef deze stand op het bord staan.

Het begin van de tweede helft gaf hetzelfde beeld. Beide teams waren aan elkaar gewaagd. Stephanie Greeve kreeg een mooie kans op de 2-0, maar in plaats van af te ronden werd er overgespeeld en de aanval stierf in schoonheid. Even daarna sloeg Hoorn genadeloos toe. Uit een rebound werd heel mooi afgerond en beide teams stonden weer gelijk, 1-1.

Na 20 minuten kreeg Voorhout een strafcorner. In de rebound werd door Astrid Konijn doeltreffend afgerond en Voorhout stond weer voor met 2-1. Het spel golfde heen en weer. Na een weggegeven strafcorner scoorde Hoorn in de rebound de 2-2 met een geweldig backhand-schot in de bovenhoek. Nog was de wedstrijd niet afgelopen. Hoorn drong in de laatste minuten sterk aan en scoorde 2 minuten voor het eindsignaal de 2-3. De dames van Voorhout gingen met een zuur gezicht van het veld en hadden gezien het spel en inzet zeker meer verdiend.

Voor foto’s zie: http://s608.photobucket.com/user/dames1voorhout/library/141109%20Vht-Hoorn%202-3?sort=2&page=1

Gr Mart