slider05.jpg slider01.jpg slider_01.jpg slider_04.jpg slider_03.jpg slider_06.jpg

Dames 1 wint laatste oefenwedstrijd tegen Scoop 4-0

2-3-2015  |

Na de 2e plaats in de zaal werd er weer hard getraind om goed voor de dag te komen in het tweede gedeelte van de veldcompetitie.

Na 2 oefenduels tegen 3e klasser Saxenburg (1-1) en 2eklasser Weesp (3-2 verlies), hadden onze dames hun zinnen gezet op een goed resultaat.

De dames van 3e klasser Scoop was ditmaal de tegenstander. Dames 1 speelde een beetje vlakke maar toch solide wedstrijd tegen de studenten uit Delft en wonnen met 4-0.

Beide teams hielden elkaar qua veldspel in evenwicht, maar de Voorhoutse dames waren bij het afronden een stuk effectiever. Na 10 minuten brak Astrid Konijn door de verdediging van Scoop en rondde netjes af vanaf de kop/cirkel. Scoop kwam wel bij het doel van Voorhout, maar kon geen goede uitgespeelde kansen creëren. Na 25 minuten kreeg Voorhout de eerste strafcorner en deze werd feilloos afgemaakt. De naam van de schutter is mij even ontschoten.

De tweede helft gaf hetzelfde beeld. Binnen 5 minuten scoorde Stephanie Greeve na grote druk van de Voorhoutse formatie op de verdediging van Scoop en de wedstrijd was gespeeld.

Sanne Dijkstra maakte 2 minuten voor tijd nog de 4-0 voor de statistieken.

Volgende week gaat het echt beginnen dan komt Maarssen op bezoek.

Voor foto’s

groetjes Martin