slider01.jpg slider_01.jpg slider05.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg

Dames 1 met hulp van Funckey-mini’s langs Alkemade 3-2

12-4-2015  |

Na twee teleurstellende verliespartijen gingen de dames uit Voorhout de strijd aan tegen Alkemade. Voorhout speelde geconcentreerd en gedisciplineerd en wonnen op basis van effectiviteit en met hulp van 2 funckey-mini’s de strijd om de koppositie in de middenmoot met 3-2.

Na de funckey-hockey gingen onze dames de voorbereiding in met een luisterend oor van de twee mini’s bij het praatje van coach Remco Kassels. Zij Liepen de warming-up mee en lieten voordat de wedstrijd begon aan de dames zien hoe je tegen Alkemade moest scoren. Dit deden ook die middag onze grote dames. Na de wedstrijd kregen de mini’s een hockeybal-bal met handtekeningen en een drankje en een zakje chips.

De Voorhoutse dames waren gebrand om een goed resultaat tegen concurrent Alkemade neer te zetten. Bij winst zou de plaats op de ranglijst er stukken beter uitzien. Voorhout ging goed van start en zette Alkemade onder druk. Alkemade stond verdedigend goed en wachtte af om toe te slaan.

Al na 8 minuten kregen de dames uit Voorhout met deze aanvallende strijdwijze direct het deksel op de neus. Met een snelle scherpe counter werd de Voorhoutse keepster verslagen en Voorhout stond met 0-1 achter. De voorsprong voor Alkemade was maar van korte duur. Een Voorhoutse strafcorner werd door Sanne Dijkstra koel beslist en beide teams stonden weer gelijk 1-1.

Omdat daarna niemand meer echt risico’s wilden lopen golfde het spel heen en weer zonder grote doelkansen. Toch was het Voorhout dat met een voorsprong de rust in ging. Na een fraaie aanval was het Stephanie Greeve die met een "tip-in” de 2-1 op het bord zette.

Na de rust speelde Voorhout rustig heen en weer. De dames uit Alkemade kwamen niet gevaarlijk bij de goal en drongen niet echt aan. Pas toen Stephanie Greeve met haar tweede doelpunt, uit een rebound, de 3-1 liet aantekenen klommen de dames van  Alkemade uit hun schulp. Zij begonnen meer druk te zetten en probeerden de aansluittreffer te maken.

Het publiek op Sportpark Elsgeest zag nu een open wedstrijd met een aandringend Alkemade en een counterend Voorhout. Alkemade kreeg nog een aantal strafcorners en Voorhout een aantal 100% kansen. Één minuut voor tijd maakte Alkemade uit een strafcorner de 3-2, maar de tijd was te kort om nog een punt uit deze wedstrijd te slepen.

De Voorhoutse dames behaalden een belangrijke overwinning en blijven op deze manier boven in de middenmoot.

Voor de foto's

gr Mart