slider05.jpg slider_03.jpg slider_06.jpg slider_01.jpg slider_04.jpg slider01.jpg

Dames 1 wint oefenpartij tegen HC Voorne 4-2

16-8-2015  |

Het seizoen 2015-2016 is weer begonnen. Na het verlies van 7 basisspeelsters was het weer puzzelen om een nieuw team op de benen te krijgen. Met de komst van Roselieke Gordijn, Karlijn Delmee en Claire Walchenbach wordt de pijn wel wat verzacht, maar biedt een smalle selectie.

Het was dan ook een aangename verrassing dat een groot aantal speelsters van A1 de selectie van Dames 1 te hulp schoot. Tegen 3e klasser HC Voorne presenteerde dames 1 van MHC Voorhout zich met de hulp van de 7 jonkies als een goed team met inzet en flair. De winst van de dames was dan ook verdiend.

Voorhout begon moeizaam aan de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. HC Voorne had het beste van het spel en opende verdiend na 10 minuten de score, 0-1. De Voorhoutse dames kwamen steeds beter in de wedstrijd en iedereen begon zijn/haar draai te vinden. Na 20 minuten was het Cassandra Nieuwenhuizen die met een splijtende pass Sanne Dijkstra in stelling bracht. Zij aarzelde geen seconde en haalde verwoestend uit en bracht de 1-1 op het scorebord.

De wedstrijd ging gelijk op. In de 30-ste minuut speelde Claire Walchenbach zich mooi vrij en scoorde met de backhand in de verre hoek, net buiten bereik van de keepster, de 2-1.

Met deze stand ging beide teams de rust in.

De 2e helft gaf een toch beter Voorhout te zien, mede ook omdat Voorne het tempo niet goed meer kon bijbenen. Met mooie combinaties werden er kansen gecreëerd.

Na 15 minuten speelde Evelien Gordijn Claire Walchenbach aan, die netjes breed gaf bij de 2e paal. Sofie Braggaar rondde bekwaam af. Een aanval uit het boekje.

Tien minuten later was het de beurt aan Amy van Dam. Zij maakte uit een scrimmage de 4-1.

HC Voorne kwam nog wel even terug. Na 30 minuten in de 2 helft scoorden zij met een mooie backhand in de korte hoek de 4-2, waarmee de eindstand werd bereikt.

Al met al een verrassend optreden van de dames met een aantal enthousiaste A speelsters als ondersteuning. De kop is er af.

De foto’s worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Gr Mart