slider_01.jpg slider01.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider05.jpg

Dames 1 wint oefenpartij tegen Saxenburg 2-0

23-8-2015  |

Dames 1 van MHC Voorhout maakte zich op voor de 2e oefenpartij tegen Saxenburg. Op een zeer warme zondag pakten de dames nu ook weer met de hulp van 7 meiden van de A-junioren de volle winst.

Het was heerlijk toeven op Sportpark Elsgeest. Dit gold natuurlijk voor de toeschouwers die in het zonnetje en een flesje water langs de kant stonden, maar zeker niet voor de speelsters op het veld.

De temperatuurmeter tikte de 27 graden aan en dit vroeg heel veel van de beide teams, die een leuke wedstrijd op de mat probeerden te leggen, maar wat niet altijd lukte.

MHC Voorhout en Saxenburg lieten een lome 1e helft zien, waarbij Voorhout geen enkele kans produceerde. Beide teams gingen met een bloedeloze 0-0 de rust in en daar was alles mee gezegd.

De dames uit Voorhout begonnen de 2e helft met meer pit. Het tempo in het spel ging omhoog en er werd hoger druk gezet. Saxenburg moest achteruit. Na 15 minuten was het eindelijk zover. Sanne Dijkstra werd vanaf links vrij gespeeld en recht voor doel haalde zij hard uit en scoorde de 1-0.

Even later was het Eveline Gordijn die een strafcorner hard insloeg vlak langs de paal. Zij liet op dat moment de verdiende 2-0 aantekenen.

In de laatste 15 minuten liet Voorhout de organisatie los en Saxenburg probeerde de aansluittreffer te maken. De 4 strafcorners werden niet benut en Voorhout bleef verdedigend makkelijk overeind met de sterk spelende Isabelle Gordijn en Cassandra Nieuwenhuizen.

Met hulp van de jonkies werd weer een overwinning behaald. Het wachten is wanneer de dames helemaal op sterkte zijn. De competitie komt langzaam dichterbij.

De foto’s worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Gr Mart