slider05.jpg slider_01.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg slider01.jpg slider_04.jpg

Dames 1 deelt punten met Castricum 1-1

13-9-2015  |

Het hockeyseizoen is weer begonnen. Hockeyclub Voorhout wacht vergeefs op het 3eveld, ondanks afspraken met de gemeente Teylingen en moet met de jeugd uitwijken naar het Universiteitsterrein in Leiden. Geen ideale situatie en MHC Voorhout blijft nu met 2 velden achter bij de andere clubs in de regio. Hopelijk dat de gemeente de hockeyclub daarin nog tegemoet komt.

De hockeydames van Voorhout hadden een goede voorbereiding gehad, maar nu ging het echt om de punten. Een hard werkend Voorhout kon een 1-0 voorsprong tegen Castricum niet verdedigen en moest laat in de tweede helft toestaan dat de punten werden gedeeld.

De Voorhoutse dames hadden weer ondersteuning van een paar A junioren en ontvingen de degradant uit de 2e klasse, Castricum, op Sportpark Elsgeest.

Voorhout begon goed en speelde op de aanval. Castricum werd onder druk gezet. Net toen Castricum dacht onder de druk uit te komen werden zij verrast door een snelle counter. Na 10 minuten reageerde A junior Annemijn Philippo goed op een stopfout van de verdediging van Castricum en tikte beheerst de 1-0 binnen.

Castricum ging vol op de aanval spelen en Voorhout zakte in, wachtend op een snelle counterkans. De dames uit Noord Holland kregen 5 strafcorners, maar waren niet echt gevaarlijk.

Voorhout kwam sporadisch bij het doel van de tegenstander. Toch had Sanne Dijkstra de kans op de 2-0. Haar hoge backhand werd goed door de goalie over het doel getikt.

Met de 1-0 voorsprong ging het Voorhoutse team de rust in.

De tweede helft begon waar men de 1e helft was geëindigd. Een fel aanvallend Castricum en een hard werkend verdedigend Voorhout.

Pas na 20 minuten in de 2e helft werden de aanvallende acties van Castricum beloond. Vanaf de kop/cirkel werd de Voorhoutse keepster, Mariska van Vliet, met een laag schot net naast de paal kansloos gelaten.

Voorhout verliet de verdedigende linies.  Zij gingen in de aanval en lieten zien dat ze goed konden hockeyen. Castricum kwam er niet meer uit. Voorhout kreeg nog kansen op de winst. Twee goede kansen en 3 strafcorners werden niet benut.

Het bleef bij een gelijkspel. Het eerste punt is binnen met een hard werkend en fel verdedigend Voorhout en een goed aanvallend laatste kwartier.

De foto’s worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Gr Mart