slider_01.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg slider01.jpg slider_04.jpg slider05.jpg

Gele of rode kaart? De speler betaalt!

24-10-2015  |
Alle kosten die verband houden met gele en rode kaarten worden (vanaf heden) direct verhaald op de speler die deze heeft ontvangen. Met andere woorden: de speler die de kaart krijgt moet hem gewoon zelf betalen. Dit geldt voor zowel de senioren als de jeugd.
Per kwartaal zal de ledenadministratie de boetes die door de KNHB in rekening worden gebracht, via een factuur verhalen op de betreffende speler, met het verzoek het bedrag over te maken. Heeft u ons gemachtigd voor automatische incasso, dan wordt de boete gewoon meegenomen in de incasso.
Hoe zat het ook alweer met gele en rode kaarten en wat voor boetes en andere sancties horen daarbij?

Gele kaarten:
- 2x een gele kaart betekent boete: EUR 7,50 jeugd; EUR 12,50 senioren;
- 3x een gele kaart betekent 1 wedstrijd schorsing. Het maakt dan niet uit of de kaart werd gegeven voor verbaal/fysiek/overig en boete: EUR 7,50 jeugd; EUR 12,50 senioren
- 4x een gele kaart betekent een waarschuwing van de tuchtcommissie van de KNHB en boete: EUR 7,50 jeugd; EUR 12,50 senioren;
- 5x een gele kaart betekent 2 wedstrijden schorsing en boete: EUR 7,50 jeugd; EUR 12,50 senioren;
- mocht een speler ook coach zijn van een team, dan worden de kaarten apart opgeteld;
- mocht een speler bij twee teams uitkomen, dan moet hij zijn schorsing uitzitten in het team waar hij de meeste gele kaarten heeft gehaald.

Rode kaarten:
- verbale overtreding betekent 1 wedstrijd schorsing (boete EUR 7,50 jeugd of EUR 12,50 senioren);
- fysieke overtreding betekent (normaal gesproken) 2 wedstrijden schorsing (boete EUR 7,50 jeugd of EUR 12,50 senioren) ;

- elk geval wordt apart bekeken door de tuchtcommissie van de KNHB. Die doet daar uitspraak over. Daarom is het gewenst om verslagen etc. in te leveren bij het wedstrijdsecretariaat, zodat de tuchtcommissie van de KNHB tot een gedegen beslissing kan komen.