slider_01.jpg slider_03.jpg slider_06.jpg slider_04.jpg slider01.jpg slider05.jpg

Dames 1 komt net te kort tegen koploper Westerpark 1-2

29-11-2015  |

Op het sportpark Elsgeest werkten de dames de laatste wedstrijd voor de winterstop af. Met een stormachtige wind in de rug kwamen de dames uit Voorhout dicht bij een gelijkspel. Met goed spel en inzet maakte MHC Voorhout het de koploper erg moeilijk. Uiteindelijk pakte Westerpark 10 minuten voor tijd toch de volle winst 1-2.

Na een aantal gewonnen wedstrijden kwam nu de ultieme uitdaging. Koploper Westerpark kwam op bezoek. De dames uit Amsterdam hadden alle wedstrijden gewonnen. Het beloofde dus een moeilijke middag te worden.

Voorhout startte goed en beide teams waren aan elkaar gewaagd. Al snel nam Westerpak het initiatief en Voorhout probeerde met snelle counters het de tegenstander moeilijk te maken. Toch opende Westerpark na 10 minuten de score. Tegen een mooie tip-in was keepster Mariska van Vliet niet opgewassen en de dames uit Amsterdam stonden met 0-1 voor. Voorhout bleef onder druk staan, maar echte grote kansen werden niet weg gegeven. Westerpark controleerde en Voorhout verdedigde met volle overgave.

Met de 0-1 stand gingen beide teams de rust in.

In de tweede helft ging Voorhout fel in de aanval. Na 5 minuten was het al raak. Sanne Dijkstra pikte de bal op binnen de cirkel en maakte met een backhand een schitterend doelpunt. De bal sloeg keihard in, in het dak van het doel, 1-1. Hierna nam Westerpark weer het initiatief. De Voorhoutse dames gooiden alles in de strijd. Westerpark probeerde gaten te vinden in de Voorhoutse muur. Dit lukte niet met gewoon veldspel. 10 Minuten voor tijd moest een strafcorner de beslissing maken.

Er werd ongelukkig uitverdedigd en de bal belandde op een voet van een Voorhoutse speelster.

De toegekende strafcorner werd hard ingeslagen vlak langs de paal en Voorhout stond met 1-2 achter.

Dit was voor Voorhout het signaal om in de aanval te gaan en alle risico’s te nemen.
Sanne Dijkstra en Amy van Dam kregen nog een goede kans op de gelijkmaker, maar Westerpark was andermaal winnaar van de zoveelste wedstrijd in de competitie.

Met applaus gingen de Voorhoutse dames het veld af. Zij hadden met de hulp van een aantal A en B junioren een goede wedstrijd op de mat gelegd en staan met een 6eplaats in de competitie verdiend in de middenmoot.

De foto’s van deze wedstrijd worden op facebook geplaatst:  www.facebook.com/MHCVoorhoutDames1

Gr Mart