slider_01.jpg slider01.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg slider_03.jpg slider05.jpg

Dames 1 pakt een punt tegen Castricum 3-3

30-10-2016  |

Na 2 nederlagen op rij zakten de dames uit Voorhout naar de kelder van de competitie. In een zwaarbevochten wedstrijd tegen Castricum, de nummer 3 van competitie, konden de dames weer een puntje bijschrijven.

Op een zonovergoten sportpark Elsgeest hadden de dames uit Voorhout de zware opdracht om punten te halen tegen Castricum. Het leek een hele moeilijke middag te worden. Een goed spelend Castricum zette Voorhout onder grote druk. De Voorhoutse hockeydames beperkten zich in het tegen houden en probeerden met sporadische counters het de tegenstander lastig te maken.

Castricum kwam na 10 minuten al op voorsprong en probeerde direct door te drukken. Toch was het Voorhout die aan de andere kant een doelpunt maakte. Het was een messcherpe counter, die Roselieke Gordijn vrij in de cirkel bracht. Met een harde slag liet zij de keepster kansloos en maakte zij de gelijkmaker.  Voorhout hield de rijen tot de rust gesloten en met een 1-1 stand gingen beide teams naar de thee.

De 2e helft gaf hetzelfde beeld. Een fel aanvallend Castricum en een goed verdedigend en zeer gevaarlijk counterend Voorhout.

Na 15 minuten leidde zo’n counter tot resultaat. Astrid Konijn kwam alleen voor de keepster en werd bij deze scoringskans op de stick geslagen. De scheidsrechter was resoluut en wees naar de strafbalstip. Sanne Dijkstra voltrok het vonnis en Voorhout stond met 2-1 voor.

5 minuten later kwam Voorhout zelfs met 3-1 voor. Een mooie aanval werd even mooi afgerond door Merel Heijl. Met nog een kwartier te spelen dachten de Voorhoutse dames de winst in de zak te hebben, maar de dames uit Castricum zetten nog een keer aan. Een paar minuten later kwam Castricum op 3-2 en de spanning was te snijden. Vijf minuten voor tijd kreeg Castricum één van de vele strafcorners. De Voorhoutse verdediging kon niet voorkomen dat de bal in het doel verdween en beide teams stonden met 3-3 gelijk.

In de laatste paar minuten hadden de Voorhoutse dames het aan de goed keepende Mariska van Vliet te danken dat zij niet met lege handen bleven staan. Met een mooie redding redde zij het punt tegen een zeer goede tegenstander.

Dames 2 behaalde de eerste overwinning tegen GroenGeel 3-1

Heren 1 kwam te kort tegen Rijnvliet en verloor met 0-3

Heren 2 verloor van de Leidse Studs 1-8

De dames Veterinnen verloren van Leonidas 1-4