slider_06.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider05.jpg slider01.jpg

Heerlijke hockeyavond tegen Cambridge

17-9-2017  |
Met de prachtige beelden van het EK hockey nog op het netvlies speelden afgelopen woensdag Voorhout tegen Perse School uit Cambridge. Meisjes A1 en A2 hadden er zin in om na het dubbel goud voor Oranje ook een lekkere wedstrijd te spelen. En dat werd het zeker. Bij internationaal hockeyen komen altijd extra krachten los om de landskleuren te verdedigen. Meisjes A2 bleek een maatje te groot. Perse School is de oudste middelbare school uit het bekende Engelse Cambridge. Na een ruststand van 3-0 liep Voorhout zelfs uit tot 10-0. Voor Voorhout een mooie oefenwedstrijd naar de competitiestart op 9 september. In de wedstrijd van Meisjes A1 tegen Perse was er een goede balans en moesten beide teams vol gas geven. Het publiek genoot van snelle loopacties en prachtige combinaties. De bal moet immers het werk doen. Het bleef spannend tot het einde en Voorhout won nipt met 3-2. Een heerlijke avond en de regen daarbij deerde niemand. Dat zijn Engelsen en Hollanders wel gewend. Na afloop was het heerlijk om lekker te kletsen en genoten de Engelsen van onvervalste stroopwafels. Een mooi slot van een heerlijke hockeyavond. Voorhout heeft al veel zin om in 2018 de hockeytour naar de Midlands in Groot-Brittanniƫ te maken.
Michiel van Doeveren