slider_01.jpg slider05.jpg slider01.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg

ZAALHOCKEY - STAND IN POULE BIJ ONGELIJK AANTAL WEDSTRIJDEN

13-2-2018  | Nu het seizoen ten einde loopt komt de vraag "hoe de stand berekend wordt in poules waar niet een gelijk aantal wedstrijden is gespeeld" steeds vaker. Hieronder het antwoord van de KNHB:

Bij ongelijk aantal gespeelde wedstrijden kan de stand berekend worden door het aantal behaalde punten te delen door het aantal gespeelde wedstrijden. Dit zullen wij ook hanteren voor poules waar promotie/degradatie van toepassing is.

Standenmotor is helaas niet in staat om het op die manier weer te geven, daar zal dus het team met de meeste punten bovenaan blijven staan.

Ook komen er nog vragen over het inhalen van gemiste zaal-wedstrijden. Hierop is het antwoord:

(Centraal) afgelaste wedstrijden worden niet (centraal) ingehaald. Teams/verenigingen mogen dit wel op eigen initiatief en kosten doen. Uiteraard in overleg met de tegenstander (het kan niet aan een andere partij worden opgedrongen). Inhaalwedstrijden dienen uiterlijk 18 februari a.s. gespeeld te zijn.