slider01.jpg slider_04.jpg slider05.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider_06.jpg

De dames winnen en de heren pakken een punt.

31-3-2019  |

De dames uit Voorhout hadden een slordige 1ehelft die werd afgesloten met een 1-0 voorsprong. Een sterker Voorhout had toen al een grotere voorsprong kunnen nemen, maar er gingen veel kansen en een strafbal verloren. In de 2e helft speelden de dames een beduidend betere partij en liepen uit naar een overtuigende 6-0. De dames uit Reeuwijk/Bodegraven scoorden in de laatste minuut uit een strafbal nog de 6-1.

Onze dames staan stevig op de 4e plek en gaan zich voorbereiden in de volgende wedstrijden voor het nieuwe seizoen.

De mannen maakten er een spannende wedstrijd van en pakten een punt op karakter. Heerhugowaard stond 2 punten boven Voorhout en men kon met een winstpartij opschuiven naar de  4e plek in de competitie.

De wedstrijd begon met een aanvallend Voorhout, wat makkelijk werd opgevangen door de tegenstander. De mannen uit Heerhugowaard counterden er lustig op los en na 15 minuten was de 0-1 een feit. Voorhout liep zich stuk op de verdediging en keek een paar minuten later tegen de 0-2 op. Dit kwam de sfeer onderling in het Voorhoutse team niet ten goede.

Met deze stand ging men de rust in.

De rust had de mannen van Voorhout goed gedaan. Met volle inzet werd Heerhugowaard bestreden. Na 10 minuten werd dit beloond met een fraaie backhand van Bob Menken, die de 1-2 liet aantekenen. Hierop kreeg Voorhout een aantal mooie kansen maar deze werden niet benut. Toch werd het 2-2 door een tip-in van Elie Kiabokulua. Lang konden de Voorhouters niet op dit gelijke spel vertrouwen omdat de tegenstander direct de stand omboog naar 2-3. De hockeymannen van Voorhout zetten nog eenmaal aan en verhoogden de druk binnen de cirkel van de tegenstander. Een laag schot werd door de keeper van Heerhugowaard niet goed verwerkt en alweer was Bob Menken er bij de twee paal als de kippen bij om de stand 5 minuten voor tijd weer gelijk te trekken. De laatste 5 minuten werd tumultueus. Heerhugowaard ging voor de overwinning en Voorhout verdedigde zich met man en macht. Uiteindelijk werd een 3-3 gelijkspel met inzet en karakter uit het vuur gesleept.

De foto’s van de dames en heren komen op facebook

Groetjes Mart