slider_04.jpg slider05.jpg slider_03.jpg slider_06.jpg slider_01.jpg slider01.jpg

Start zaaltrainingen - Einde veldtrainingen

15-11-2019  |
Vanaf donderdag 21 november starten de zaaltrainingen. Net als voorgaande seizoenen starten de zaaltrainingen voordat de veldtrainingen stoppen, zodat jullie allemaal voor de eerste zaalwedstrijd (vanaf 7 december) minimaal één keer in de zaal hebben getraind.

Doordat we dit jaar meer zaaluren van Stiwa hebben gekregen zijn alle zaaltrainingen in sporthal De Geest (Warmond) en De Tulp.
Bovendien kunnen we door vroeg te starten met alle teams minimaal 5 maal in plaats van 4 maal in de zaal trainen. De voorlopige data van de zaaltrainingen staan vanaf vandaag in Lisa
LET OP: Er kunnen de komende dagen nog wijzigingen worden doorgevoerd in dit voorlopige trainingsschema!

De laatste veld wedstrijden worden gespeeld in het weekend van zaterdag 30 november. De veldtrainingen stoppen na vrijdag 29 november. De zaaltrainingen overlappen dus 1,5 week met de veldtrainingen.
Net als in voorgaande seizoenen leidt dit tot vragen daarom nog even de afspraken in de weken waarin zaal en veld trainingen overlappen:
1] Als je zaal training op dezelfde dag is als de veld training vervalt de veld training.
2] Als de zaal training op een andere dag is dan de veld training train je drie maal. Willen jullie niet drie maal trainen dan vervalt de tweede veld training. Maak hierover dan duidelijke afspraken met jullie trainer en met het team.

Er wordt voor de eerste zaalwedstrijden een coachavond gepland (voorlopige datum 28/11). Op deze avond wordt praktische informatie gegeven over de zaalperiode, verder worden de zaalbandjes voor de keepers uitgedeeld. Voor de zaalbandjes betaalt de coach €10 borg die bij inlevering van de bandjes natuurlijk terug krijgt. De coaches ontvangen hierover informatie per mail.

Wij wensen jullie allemaal veel plezier in de zaal.
De Technische Commissie

Doortrainen op het veld
Wil je tijdens de zaalperiode doorgaan met trainen op het veld dan is dat natuurlijk mogelijk. Maak hierover zelf afspraken met jullie trainer en geef het door aan de TC door een mail te sturen aan [email protected]. Wij zorgen dan dat het veld voor jullie team gereserveerd wordt.
Ook als je een oefenwedstrijd wil plannen in een weekend dat je geen zaalwedstrijd hebt graag een mail zodat we de oefenwedstrijden kunnen plannen en teleurstellingen kunnen voorkomen.

Trainen op bevroren velden:
Er mag NIET getraind worden als er sneeuw op het veld ligt.
Ook na een periode met vorst -bevroren ondergrond icm plassen- mag het veld niet gebruikt worden.
Het is NIET toegestaan om op veld 1 te trainen als het veld bevroren is.
Het is WEL toegestaan om op veld 2 te trainen als het veld bevroren is.

Als je op een bevroren veld traint is er een grotere kans op blessures. Dus hou hier rekening mee bij de voorbereiding en inhoud van de trainingen.
Als je 's avonds traint wordt het veld -vooral bij hoge luchtvochtigheid- snel glad en dan is het te gevaarlijk om te trainen. Je merkt gladheid het eerst aan de zijkanten van het veld. Hou het veld daar dus extra in de gaten.