slider_01.jpg slider01.jpg slider05.jpg slider_03.jpg slider_04.jpg slider_06.jpg

KNHB beëindigt competitie 2019-2020

22-4-2020  |

Update dinsdag 21 april 20.45 uur

Helaas heeft de persconferentie van eerder vanavond ertoe geleid dat de KNHB weinig anders kan doen dan alle hockeycompetities voor seizoen 2019-2020 te beëindigen. Er wordt dus dit seizoen niet meer gehockeyed in competitieverband.

Gelukkig niet alleen slecht nieuws, want het is voor een aantal leeftijdsgroepen toegestaan om de trainingen te starten. Bestuur, TC en trainers gaan in overleg hoe/of we dit op een veilige manier kunnen realiseren. Als we positief besluiten starten de trainingen weer na de meivakantie. Hierover volgt zo snel mogelijk bericht via de nieuwsbrief en de website.

Hieronder vind je de tekst van de website van de KNHB en natuurlijk een link naar de website van de KNHB en RIVM.

Update 21 april, 20.10 uur

De KNHB heeft dinsdagavond 21 april kennis genomen van de persconferentie van premier Rutte en dhr. Van Dissel (RIVM). Zoals bekend volgt de KNHB sinds het begin van de coronacrisis de richtlijnen van het RIVM en de adviezen van het ministerie van VWS/NOC*NSF. We hebben de afgelopen periode steeds naar aanleiding van de mededelingen van de overheid en RIVM beslissingen genomen ten aanzien van de hockeysport in Nederland.

De maatregelen zoals die zijn afgekondigd bieden de jeugd tot en met de D en de C tot en met de A-jeugd vanaf 28 april weer enige ruimte te trainen. Daar is de KNHB vanzelfsprekend blij mee! Een substantieel aantal hockeyers (155.000 jeugdleden) kan daardoor weer gaan bewegen op de verenigingen. Tegelijkertijd zijn verplaatsingen van teveel mensen nog altijd niet gewenst en zijn alle andere maatregelen niet aangepast tot 20 mei. Naar aanleiding van de persconferentie van vanavond heeft het bondsbestuur van de KNHB daarom besloten alle competities van het seizoen 2019-2020 te beëindigen. Dit betreft dus ook alle jeugdcompetities.

Dit besluit heeft het bondsbestuur van de KNHB genomen om ook de komende periode te blijven aansluiten op de overheidsmaatregelen, het RIVM en NOC*NSF om er zo gezamenlijk voor te zorgen dat we de verspreiding van het coronavirus voorkomen en dat de mensen die zorg nodig hebben die zorg ook kunnen ontvangen. Dat blijft ook het vertrekpunt voor alles wat de KNHB de komende periode doet, van de F-jeugd tot de nationale teams. We rekenen daarbij net als de afgelopen periode op het begrip van alle hockeyers en verenigingen. Tegelijkertijd hopen we dat ook de seniorenhockeyers en speciale doelgroepen (ParaHockey en Fithockey) weer mogelijkheden gaan krijgen voorzichtig en met beleid alsnog met veel plezier op de verenigingen terecht kunnen.

***

Voor de meest recente informatie over het vervolg van de competitie verwijzen we je naar de website van de KNHB. Op de site van de KNHB vind je ook FAQ.

Verder verwijzen we je graag naar de website van het RIVM voor aanvullende informatie over het Corona virus.