slider01.jpg slider_04.jpg slider_01.jpg slider_03.jpg slider05.jpg slider_06.jpg

Corona Update | Heropening clubhuis komend weekend

24-9-2020  |

Zoals iedereen vast heeft vernomen loopt het aantal coronabesmettingen op en heeft de regio Hollands Midden inmiddels code oranje gekregen. Onlangs zijn we ook bij MHC Voorhout geconfronteerd met besmetting en daarom was het clubhuis uit voorzorg gesloten.

Als we met elkaar in staat zijn ons te houden aan afspraken en regels kunnen we het clubhuis weer openstellen. Het belang hiervan is groot en maakt uiteindelijk ook het verschil tussen wel of niet hockeyen.

In het algemeen lukt het ons goed om de regels te volgen. We roepen ook iedereen op om dit vol te houden. Want het gaat om veiligheid en gezondheid. Natuurlijk beseffen we hoe lastig het is omdat het al zo lang duurt.

Komend weekend openen we het clubhuis weer. Echter zal gebruik van de kantine en toegang tot ons terrein aan regels zijn gebonden waar we ook streng op handhaven. Als iedereen haar en zijn verantwoordelijkheid neemt, houden we het leuk voor iedereen.

De regels die we eerder hebben gecommuniceerd gelden nog steeds:

• Zo min mogelijk toeschouwers langs de lijn, maximaal 10 ouders/begeleiders per team
  • Alleen sporters, scheidsrechters, trainers en elftalbegeleiders zijn op het veld
  • Registratie bij betreding van ons terrein is verplicht voor iedereen van 18 jaar en ouder. Hiervoor is een QR code beschikbaar. Gastvrouwen/heren zullen bezoekers weigeren die zich niet willen registreren.
  • Om drukte in de kantine te voorkomen is alleen afhalen van consumpties mogelijk. Ook daarbij geldt steeds de 1,5 meter regel, hou rekening met elkaar en de barvrijwilligers.
  • Er zijn GEEN zit- en staanplaatsen in de kantine en op het terras/balkon
  • Teambesprekingen in het clubhuis zijn niet toegestaan
  • Teamlunches in het clubhuis zijn niet toegestaan, toegang in de keuken geldt alleen voor barvrijwilligers
  • Kleedkamers en douches blijven gesloten, de ruimte in de douches is zo krap dat het onmogelijk is om te voldoen aan de 1,5 meter regel bij gebruik door meer dan 1 persoon. Toiletten zijn beschikbaar.

Dit betekent in de praktijk dat limonade drinken door de teams en het nuttigen van alle consumpties buiten plaats vindt.

Dan nog met betrekking tot vervoer van en naar wedstrijden. Het komt voor dat hockeyers uit verschillende huishoudens bij elkaar in de auto stappen als ze naar een wedstrijd gaan. Er is merkbaar weerstand tegen het dragen van een mondkapje. Wij adviseren alle ouders/verzorgers om geen gezamenlijke ritten te rijden. Indien het niet anders kan, om dan gebruik te maken van mondkapjes. Ouders/verzorgers blijven zelf verantwoordelijk voor het vervoer en toe te zien dat personen uit verschillende huishoudens een mondkapje gebruiken als ze samen in één auto zitten.

Alleen als we allemaal meedoen en ons aan de regels willen houden, kunnen we ons clubhuis open houden en ervoor zorgen dat we geen gelegenheid bieden aan nieuwe besmettingen.

Vragen of reacties kun je richten aan  [email protected].

We vertrouwen op jullie begrip en participatie.

Bestuur MHC Voorhout